אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פתרון בעיות ✔פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
התמודדות עם בעיות, להתמודד עם בעיות, פתרון בעיות, איך להתמודד עם פרידה מבת זוג, התמודדות עם אכזבות, איך להתמודד בחרדה במבחנים, התמודדות לאחר רומן ניסתר, איך מתמודדים עם עצלנות, התמודדות עם נוסטלגיה, להתמודד עם לחץ, התמודדות עם אובדן בן זוג, איך להתמודד עם קנאה, איך מתמודדים עם פחדים של רוחות אצל ילדים, איך להתמודד עם ילדים שחזרו בשאלה, איך להתמודד עם ילדים שחזרו בתשובה, איך מתמודדים עם ספקות, איך להתמודד עם מועקה נפשית, התמודדות עם ילדים, איך להתמודד עם שמועות, איך מתמודדים עם קבלת האחר, איך להתמודד עם הבוס, איך מתמודדים אחרי גירושים, התמודדות עם סבל, איך להתמודד עם לחץ נפשי, התמודדות עם לחץ בראיון עבודה, איך להתמודד עם ביקורת, איך להתמודד עם פחד במה, התמודדות עם קונפליקטים, להתמודד עם, איך להתמודד עם האקסית, התמודדות עם לחץ חברתי, להתמודד עם בעיות שליטה, התמודדות עם אובדן אם, התמודדות עם אהבה נכזבת, התמודדות עם אובדן אצל ילדים, התמודדות עם אבטלה, התמודדות עם משבר נפשי, להתמודד עם טראומה, איך מתמודדים עם פחד ממוות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:53פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
איך אפשר למצוא פתרונות יצירתיים במהירות?

כדי למצוא פתרונות יצירתיים ולשפר את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אליעד כהן מסביר כי ישנם שני מסלולים עיקריים: מסלול ארוך ושיטתי ומסלול קצר ומהיר. בשיטה השיטתית והיסודית, התהליך כולל הגדרת הבעיה והנחות היסוד, ובחינה של כל הנחה לגופה כדי לראות אם היא נכונה או לא. במסלול הקצר והמהיר, שיתואר כאן בפרוטרוט, מעוררים יצירתיות על ידי התהליך של חשיבה לא הגיונית באופן מכוון.

מדוע חשיבה לא הגיונית מפתחת יצירתיות?

לפי אליעד כהן, מהות היצירתיות היא ביכולת לזהות את הפער בין ההנחות שאנו תופסים כמחויבות ומובנות מאליהן, לבין האפשרויות הבלתי שגרתיות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. כאשר אדם נתקל בבעיה מסוימת, הוא בדרך כלל מוגבל למחשבות ולפתרונות שהוא מכיר, ולכן קשה לו למצוא רעיון חדש באמת. דרך יעילה לשבור את הגבולות הללו היא לחשוב באופן מוקצן ולא הגיוני, אפילו דמיוני לחלוטין, כשלב מקדים.

איך מתרגלים חשיבה יצירתית בעזרת רעיונות בלתי הגיוניים?

השיטה המעשית שאליעד כהן מציע היא כדלקמן:
  • תחילה, לקחת את הבעיה ולהתייחס אליה כאילו אין בה מגבלות של היגיון, פיזיקה או מציאות.
  • לאלץ את עצמך או את האדם שאתה רוצה לעודד ליצירתיות להעלות לפחות 10 עד 20 רעיונות מוזרים, דמיוניים ובלתי אפשריים.
  • לאחר שמציפים את המוח ברעיונות יוצאי דופן ובלתי סבירים, מחזירים את החשיבה לרמה ההגיונית, ובוחנים אילו מהאפשרויות הלא הגיוניות הללו ניתן לעגל ולממש באופן מעשי.
למשל, אם אדם נתקל בבעיה כמו להכניס מקרר דרך דלת צרה, והוא מתקשה למצוא פתרון מעשי, ניתן לעורר את חשיבתו היצירתית על ידי שאלות כמו: "מה היית עושה אם לא היית מוגבל בחוקי הפיזיקה או ההיגיון?" האדם עשוי להציע פתרונות כמו פירוק המקרר לגורמים, הזזת המשקופים, יצירת קסמים שיכניסו אותו, או אפילו שימוש בכוחות על טבעיים. לאחר מכן, כשהוא חוזר להיגיון, הוא עשוי לגלות שפתרונות מסוימים כמו פירוק המשקוף או שינוי זווית הכניסה הם אפשריים ומעשיים.

איך מעודדים יצירתיות אצל אחרים בקלות ובמהירות?

כאשר רוצים לעורר יצירתיות אצל מישהו אחר בלי תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, אליעד מציע להנחות את האדם לחשוב תחילה באופן לא הגיוני וללא מגבלות. לאחר שלב זה, אותו אדם פתוח יותר לראות אפשרויות שלא חשב עליהן קודם לכן, ויכול לחזור עם רעיונות מעשיים יותר. אליעד נותן דוגמאות לתהליך זה באופן מפורט:
  • כאשר ילד מתקשה לענות על שאלה, אפשר לעודד אותו להמציא תשובות לא הגיוניות לחלוטין, דבר שמוריד ממנו את הלחץ להיות מדויק, וכך לפתע מתגלות אפשרויות חדשות לתשובות הגיוניות.
  • גם כאשר רוצים לעודד מבוגר או עמית לעבודה להיות יצירתי, ניתן להשתמש בטכניקה דומה, ולבקש ממנו להציע פתרונות "הזויים" ככל האפשר, ואז לחזור ולסנן את הרעיונות כדי למצוא משהו הגיוני.
איך סרטים מצוירים יכולים לעזור לפיתוח חשיבה יצירתית?

אליעד כהן מדגים את החשיבות של צפייה בסרטים מצוירים כדרך לפתח יצירתיות. סרטים מצוירים, בניגוד למציאות, לא מוגבלים באופן מלא להיגיון או לחוקי המציאות, ולכן הם מעודדים את הצופה להטיל ספק בתפיסות הרגילות שלו. הוא מציע לשאול בזמן הצפייה שאלות כמו: "האם מה שקורה בסרט המצויר יכול לקרות במציאות? מדוע כן או מדוע לא?" תהליך זה גורם למוח להשתחרר מתבניות חשיבה קיימות ולפתח ראייה רחבה יותר של אפשרויות לפתרון בעיות.

אליעד מציין כדוגמה תוכנית טלוויזיה שנקראת "מכסחי המיתוסים", שבה חוקרים ובוחנים תופעות מסרטים מצוירים ובודקים אם הן היו יכולות להתרחש במציאות, דבר שמגרה חשיבה ביקורתית ויצירתית גם יחד.

הסבר נוסף ודוגמאות לפתרון בעיות יצירתי:

אליעד מדגים שוב, שכאשר אדם ניצב בפני אתגר של שכנוע מישהו אחר, והוא נתקע בלי רעיונות הגיוניים, כדאי לו להעלות תחילה עשרות רעיונות מופרכים לחלוטין, ואז לחזור ולברור את מה שניתן לקחת למציאות. כך האדם משחרר את החשיבה שלו, מפסיק להרגיש תקוע ומגיע לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר.

סיכום: הדרך המהירה והקלה להיות יצירתי

לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך המהירה ביותר לפתח יצירתיות ולהגיע לפתרונות מקוריים היא לחשוב תחילה בלי מגבלות ובלי היגיון, לתת לדמיון להתפרע, ואז לחזור להיגיון ולברור את הפתרונות היצירתיים שמתאימים למציאות. השיטה הזאת לא רק יעילה אלא גם פשוטה להפעלה ומועילה לכל אדם שמבקש לשפר את החשיבה היצירתית שלו באופן יומיומי.
איך להגדיל את היצירתיות ולמצוא פתרונות יצירתיים?

כדי להיות יצירתי ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה, חשוב לבחון את הנחות היסוד ולהטיל בהן ספק. כל בעיה שאדם נתקל בה נשענת על הנחות שהוא מקבל כמובן מאליו, אבל אם הוא מפרק ובודק אותן לעומק, הוא עשוי לגלות שאחת מהן אינה בהכרח נכונה - וכך מתאפשרת חשיבה יצירתית.

התהליך הבסיסי של חשיבה יצירתית
  • מתחילים מלהגדיר את השאלה או הבעיה.
  • רושמים את כל הנחות היסוד שמהן יוצאים, כלומר, מה הדברים שאנחנו בטוחים שהם נכונים לגבי המצב.
  • בודקים הנחה אחרי הנחה - האם זה באמת נכון? האם אפשר להסתכל על זה אחרת?
  • אם מוצאים משהו שלא בהכרח נכון, מזהים אפשרות חדשה ופותחים כיוון חשיבה חדש.
דוגמאות לחשיבה יצירתית
  • נניח שצריך להעביר מקרר דרך דלת והוא לא נכנס. הפתרון הסטנדרטי הוא לבדוק את המידות ולמצוא דרך להכניסו, אבל הפתרון היצירתי יבוא כששואלים: "אילו אפשרויות קיימות אם לא היינו מוגבלים למידות ולחוקי הפיזיקה?"
  • אפשר לחשוב על רעיונות בלתי אפשריים לכאורה, כמו לפרק את המקרר לחלקים, להזיז את הקירות, להכניס אותו מהגג, להשתמש בכוח על - טבעי או קסם, וכך הלאה.
  • לאחר שרשימת הרעיונות המשוגעים הושלמה, חוזרים להיגיון ושואלים: "האם חלק מהרעיונות האלו יכולים לעבוד באופן ריאלי?"
  • אולי נבין שלפרק את הדלת זה רעיון ישים, או לשנות את זווית הכניסה.
איך לגרום למישהו אחר להיות יצירתי במהירות?

כאשר רוצים לעורר את היצירתיות של מישהו אחר ללא תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, ניתן לגרום לו לחשוב בצורה לא הגיונית באופן מודע:
  • מבקשים ממנו לחשוב כאילו אין חוקים פיזיקליים או מגבלות היגיון.
  • מבקשים ממנו לתת לפחות 10-20 תשובות "לא הגיוניות" לבעיה מסוימת.
  • אחרי ששטף את מוחו ברעיונות מוזרים, מחזירים אותו להיגיון ושואלים אם חלק מהדברים שחשב עליהם יכולים להפוך לרעיונות ישימים.
למה זה עובד?

המהות של יצירתיות

היא בפער שבין מה שנראה לנו כמחויב ומובן מאליו לבין האפשרויות האחרות שקיימות מחוץ למסגרת החשיבה הרגילה שלנו. כשמישהו נתקע על בעיה מסוימת, זה בגלל שהוא חושב במונחים של מה שהוא מכיר. אם לוקחים אותו לחשוב מחוץ למערכת הרגילה שלו - אפילו באופן מוקצן - זה מרחיב לו את היכולת לראות פתרונות חדשים.

דוגמה נוספת: איך לעזור לילד או למישהו שמתקשה למצוא תשובה?

אם ילד אומר "אני לא יודע מה לענות" על שאלה מסוימת, אפשר לעזור לו על ידי כך שמבקשים ממנו לתת תשובות לא הגיוניות לחלוטין. הוא יכול להמציא תשובות חסרות היגיון, ואז כשהוא נכנס לזרם החשיבה הזה, מחזירים אותו להיגיון ומחפשים יחד רעיונות שאפשר לקחת משם למציאות.

לראות סרטים מצוירים כתרגול ליצירתיות

סרטים מצוירים

הם כלי טוב לפיתוח יצירתיות כי הם שוברים את החוקים המקובלים של המציאות. כשצופים בהם, אפשר לשאול: "האם זה היה אפשרי גם בסרט מציאותי? למה כן או לא?" תרגול כזה משחרר את החשיבה מהתבניות הקבועות ומאפשר לראות דברים באופן חדש.

שיטה מעשית: הכניסו רעיונות לא הגיוניים - ואז חפשו מהם את הישימים
  • מול בעיה, קודם כל רושמים את כל האפשרויות הלא ריאליות.
  • לאחר מכן בוחנים אילו מהן ניתן לעגל לכיוון ההיגיון ולבצע בפועל.
  • כך ניתן לעורר את המוח לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות שלא היו נראים קודם.
לסיכום

אם רוצים להיות יצירתיים במהירות

אפשר לעשות זאת על ידי כך שממציאים פתרונות לא הגיוניים, ואז מחפשים בתוכם את ההיגיון.

אם רוצים לחשוב בצורה שיטתית

בודקים את הנחות היסוד ושואלים אילו מהן אינן בהכרח נכונות. כך או כך, יצירתיות היא תוצאה של יציאה מגבולות החשיבה הרגילה וחקירה של אפשרויות חדשות.
עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים, השאלה היא כזאת בן אדם נגיד נתקע באיזה עניין והוא עכשיו מחפש איזה רעיון מחפש כאילו להיות יותר יצירתי, מבחינת יצירתיות בן אדם נגיד רוצה להמציא משהו הוא רוצה להיות יצירתי הוא מחפש פתרון יצירתי יש לו איזה קונפליקט איזו בעיה והוא מחפש איזה רעיון. השאלה היא בעצם איך בן אדם יכול להגביר את היצירתיות שלו, עכשיו שימו לב אני לא שואל מה לעשות כדי להיות יצירתי כי בפשוט התשובה היא פשוטה בא תבדוק מה הנחות היסוד שלך תעבור הנחת יסוד והנחת יסוד ותבדוק אם היא נכונה או לא.

מה זה אומר פרקטית זה אומר, תתרכזו שואלים איזו שאלה אומרים לך "טוב תביא לי איזה תשובה, לא אבל תביא לי תשובה אחרת תביא תשובה יותר טוב" אתה רוצה להיות יצירתי למצוא את התשובה. אז בגדול מה שצריך כדי להיות יצירתי זה לבדוק "אוקי מה ידוע מה אני יודע? אני יודע שזאת השאלה אני חושב שזאת התשובה, מה הנחות היסוד שאני מניח מי אמר שזאת התשובה" ואז אתה נותן איזה תשובה "אני מניח שאין תשובה אני מניח שהתשובה היא x".

תרשום מה הנחות היסוד למה אתה חושב שהתשובה הזאת נכונה ואז תפרק את זה להרבה משפטים ותבדוק האם זה נכון והאם זה נכון, אם פתאום תראה שמשהו לא בהכרח נכון אז בעצם אתה יכול להיות יצירתי אבל אני עכשיו לא שואל את זה אני שואל שאלה אחרת.

ש: מה שלא נכון אתה יכול להיות יצירתי מה הקשר?

אליעד: עוד פעם עכשיו אתה אומרים לך תכין עוגה ותהיה יצירתי נגיד.

ש: מה ההגדרה של יצירתיות כאילו מה הכוונה כאילו.

אליעד: משהו שלא חשבת עליו קודם משהו שהוא לא ברור מאליו.

ש: סוג של חידוש.

אליעד: משהו שלא חשבת עליו קודם שהוא לא ברור מאליו. אוקי אז עוד פעם לוקחים את הנחות היסוד אתה עכשיו נמצא מול שוטר נניח ואתה עכשיו צריך להביא לו איזה תשובה, אתה אומר "אני רוצה להביא תשובה יצירתית" נניח שאתה יודע שהוא שמע כבר את כל התשובות והוא מוכן אליהן או נגיד בקרב אתה צריך איזה מהלך חדש להיות יצירתי. אז מה שאתה עושה אתה אומר "אוקי מה הנחות היסוד שלי מה הדברים שאני בטוח שהם נכונים? אוקי אני בטוח שככה וככה זה מה שאני בטוח, אוקי בא נעבור סעיף סעיף מי אמר שזה ככה ומי אמר שזה ככה" אם תצליח לגלות שמשהו ממה שאמרת "אני בטוח שהוא לא בהכרח נכון" גילית אפשרות להיות יצירתי עכשיו תוכל להביא רעיון חדש. אבל אני עכשיו שואל שאלה אחרת.

ש: אני מסכים איתך אבל השאלה היא מהצד השני הוא יישאר אותו דבר.

אליעד: לא אכפת לי מהצד השני עכשיו, אנחנו שאלנו איך אתה יכול להיות יצירתי ביחס לעצמך. עכשיו השאלה היא זה נניח שצריך לעודד מישהו להיות יצירתי או איזה משהו יותר מהיר להיות יצירתי בלי לבדוק עכשיו את כל ההנחות יסוד באיזה תהליך. אוקי אז הרעיון אומר שאם בן אדם רוצה להיות יצירתי מה שהוא צריך לעשות זה לחשוב בצורה לא הגיונית, זאת אומרת להגיד לעצמו "נניח שלא הייתי מוגבל לחוקי הפיזיקה נניח שלא הייתי מוגבל להיגיון, נניח שלא הייתי מוגבל לחושים איזה תשובות יכולתי לתת?" ולתת תשובות להמציא תשובות מאה תשובות.

כשבן אדם בוא ניתן דוגמה נגיד עכשיו יש דלת ויש מקרר רוצים להכניס את המקרר דרך הדלת ולא מצליחים ניסו וניסו לא הצליחו ונניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה, בסדר אני לא אומר ממצב שאין אופציה בכלל נניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה או שאתה רוצה בטוח אם יש אופציה או אין אופציה ואתה אומר "אולי יש פה איזה משהו יצירתי שאם אני אחשוב עליו אני אצליח להעביר את המקרר בדלת". עכשיו מה אתה יכול לעשות אז קודם כל בא נבדוק את כל הנחות היסוד, אז אוקי הפשט אומר בא תבדוק את כל הנחות היסוד "אוקי אני בטוח שזה בגודל כזה ואני בטוח שזה ככה ואני בטוח שזה לא נכנס פה" זאת הדרך הארוכה והנכונה.

אבל נניח נגיד שאתה רוצה לנסות לעלות על איזה משהו מהיר או השיטה הזאת היא אם אתה רוצה לגרום למישהו אחר להיות יצירתי גם כן, אני לפעמים נגיד לדוגמה שואל מישהו שאלה ואני אומר לו תן לי תשובה והוא נותן לי איזו תשובה ואני אומר לו אולי יש תשובה יותר טובה, הוא אומר לי "מה התשובה היותר טובה" אני אומר לו לא רוצה לגלות לך תגלה לבד ואז הוא אומר "איך אני אחשוב על זה איך אני יכול לעלות על זה" ואני רוצה לגרום לו להיות יותר יצירתי, אני לא רוצה עכשיו לעשות איתו את המסלול הארוך של בא נבדוק את כל הנחות היסוד וננתח וזה וזה.

כי בסוף מי שנצמד לאמת הוא יהיה מאה אחוז יצירתי כי אם תבדוק את ההנחות יסוד תראה אם זאת אמת או לא אז גילית את כל האפשרויות אין מה להתבלבל אבל בהנחה שאני רוצה לגרום לו לעורר בתוכו את הכוח של היצירתיות שלו במהירות בלי לעשות איתו איזה תהליך ארוך, אז מה שאפשר לעשות זה להגיד לו "אוקי בא תחשוב לרגע אחד שההיגיון לא עובד איך אתה יכול להכניס את המקרר מהדלת" הוא יגיד "אוקי בכוח" הוא יגיד "אוקי הייתי מפרק את המקרר לשלושה חלקים ומכניס, הייתי מבקש מהמלאכים שיעזרו לי להכניס אותו, הייתי אומר אברקדברה והוא היה נכנס לא יודע ממציא מילים ממציא דברים".

בא נניח שהחושים לא תופסים איך היית מכניס "וואלה הייתי מעמיס את המשקוף ומכניס אותו דרך המשקוף ובונה את המשקוף מחדש" כל מיני דברים. עכשיו כשבן אדם חושב בצורה הזאת הוא מביא מאה רעיונות מוזרים ביזאריים ואז אומרים לו "אוקי עכשיו בא נחזור להיגיון עכשיו בא תחשוב מחדש" פתאום הוא יעלה על רעיונות יש יותר סיכוי שהוא יעלה על רעיון חדש יצירתי, למה כי היצירתיות זה בעצם הפער שיש בין הלא הגיוני בכלל לבין מה שאתה חושב שחייב להיות. אתה כרגע חושב אין אפשרות להכניס את המקרר דרך הדלת אבל אז אומרים לך "טוב עכשיו תתפרע" אבל לא סתם תגיד "טוב", נגיד תתפרע נגיד תביא סתם רעיונות איך אתה יכול, אין לך מגבלות איך אתה מכניס את המקרר דרך הדלת תביא רעיונות.

ולא שני רעיונות תביא 3 4 10 20 ואז הוא מתחיל להביא כל מיני רעיונות שהם מוזרים ועכשיו בא ננסה לעשות בדיקה בהיגיון אולי חלקים מהרעיונות המוזרים שהבאת אולי חלקים מהם נכונים ואז היצירתיות ככה מתעוררת. הרעיון אומר שאם אתה בעצם תחשוב בלי היגיון בכלל ותביא מלא רעיונות "לא הגיוניים" זה יעורר את היצירתיות כי המהות של היצירתיות זה לקחת את מה שנראה לך כמחויב כרגע ולהטיל בו ספק זאת המהות של יצירתיות ודרך זה אתה כאילו עולה על משהו חדש. ולכן הדרך להגיע לזה יותר מהירה או אחת הדרכים להגיע לזה היא על ידי זה שלוקחים את השאלה מביאים לה מלא תשובות ביזאריות ומוזרות ולא הגיוניות ואז המוח כאילו יוצא לרגע אחד מהמחויבים שלו ואז כשהוא יוצא מהמחויבים ומהנחות היסוד אומרים לו "טוב עכשיו בא תחשוב מחדש".

אוקי אותו דבר לדוגמה גם יש יתרון בלראות סרטים מצוירים בטלוויזיה לפעמים, למה כי בסרטים המצוירים הם לא מוגבלים להיגיון למרות שאם הסרטים המצוירים לא היו מוגבלים בכלל אז לא היה להם משמעות אבל הם בהיבטים מסוימים פחות מוגבלים בהיגיון ולכן כשבן אדם רואה סרטים מצוירים זה גם מעודד לו את הפיתוח של היצירתיות כי דברים שנראים לו כברורים מאליהם לא ברורים מאליהם בסרט ואז ביום שהוא נתקל באיזו סיטואציה הוא פתאום אומר "רגע אולי זה בכל זאת יכול לעבוד אולי מפה אולי משם" כל מיני דברים לא הגיוניים מתחילים להיראות כהגיוניים.

ולכן פרקטית כשבן אדם רוצה להיות יצירתי הוא יכול להגיד "אוקי" או רוצים לגרום למישהו אחר להיות יצירתי "אוקי בוא תביא לי סתם רעיונות תמציא רעיונות". אני אתן לכם סתם דוגמה אחרת נגיד בן אדם שואלים אותו שאלה ועכשיו הוא אומר "טוב מה אני צריך לענות? לא יודע מה לענות", עכשיו כשבן אדם אומר "אני לא יודע מה לענות" הוא בעצם מתכוון להגיד "אני לא יודע מה לענות תשובה שתהיה הגיונית" אז אומרים לו "אוקי בוא תיתן לי תשובות לא הגיוניות, תשובות לא הגיוניות יש לך?", נגיד ילד נגיד הוא נתקע בשאלות "אוקי תגיד לי איזה תשובות לא הגיוניות יש לך? תן תשובות לא הגיוניות".

ואז הוא נותן תשובה ועוד תשובה, תביא תמציא תשובות לא הגיוניות תן לדמיון שלך להשתחרר, אוקי עכשיו אחרי שהדמיון רץ עכשיו בא נחזור למציאות בא נבדוק מכל הדמיונות שהבאת מה אפשר לקרב יותר לחוקים של המציאות ואז פתאום הוא אומר "הנה מצאתי איזו תשובה לתת". הבנו את הסיפור?

ש: איזה היבט לא הבנתי אני חושב שכאני מנסה להסתכל בסרטים מצוירים אז לא מצליח לקחת את זה לתרגל את זה, לא מצליח לעקוב אחרי זה מה היית יכול לעזור לי.

אליעד: בסרטים מצוירים מה שאתה צריך לראות זה לשאול את עצמך כשקורה משהו אתה שואל את עצמך "האם זה היה אפשרי גם בסרט רגיל" לדוגמה. יש עכשיו נגיד תוכנית שנקראת מכסחי המיתוסים אז מה שהם עושים שמה הם בודקים כל מיני מיתוסים אם זה אמיתי או לא.

ש: איפה זה?

אליעד: זה יש תוכנית כזאת בדיסקברי או משהו כזה יש את זה גם ב - youtube אז מה שהם עכשיו עושים או מה שהם עשו או עושים לא יודע מה הם לוקחים כל מיני תהליכים שקראו בסרטים מצוירים ואומרים "אוקי אם זה היה במציאות האם זה היה יכול לקרות" כל מיני תופעות האם במציאות זה היה יכול לקרות או לא. אוקי אבל אני אומר עוד פעם המהות של הרעיון היא בפשוט אתה עכשיו נתקע באיזו בעיה, נגיד אתה "איך אני יכול לשכנע אותו לעשות x, אוקי איך אני יכול לשכנע? לא יודע", אוקי בוא תמציא סתם תתפרע גם אם זה לא הגיוני "אוקי הייתי עושה ככה והייתי עושה ככה" תביא מאה רעיונות לא הגיוניים.

אוקי עכשיו אחרי ששטפת לעצמך את המוח ברעיונות לא הגיוניים עכשיו בא נחזור להתחלה מה אתה יכול לעשות, עכשיו בא ניקח את הרעיונות הלא הגיוניים האלה אולי ניקח מהם איזה רעיונות אולי חצי מפה וחצי מפה אולי חלק מפה, אולי מפה אולי מזה נרכיב משהו הגיוני.

ש: אני צריך לבדוק את זה.

אליעד: בסדר תבדוק את זה.
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן איך לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף ולמה זה עדיף? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לפתור בעיות רגשיות, נפשיות ומחשבתיות קשות במיוחד בעזרת גישה עקיפה. לפי אליעד, כאשר אדם מתמודד עם בעיה רגשית קשה שהוא לא מצליח לפתור באופן ישיר, עליו לשקול פתרון עקיף של הבעיה. אליעד מדגיש ומסביר נקודה זו בעזרת אנלוגיה של הורדת שומן בבטן. מדוע אי אפשר להוריד שומן רק באזור מסוים? אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת לבעיה שרבים מכירים: אדם הסובל משומן בבטן. אותו אדם יכול לנסות לבצע מאות כפיפות בטן במטרה להוריד את ... מסת השריר תגרום לעלייה בחילוף החומרים של הגוף, מה שיביא לשריפת שומן כללית מוגברת, ובסופו של דבר יוביל גם לירידה בשומן באזור הבטן. כיצד האנלוגיה של הורדת שומן מתקשרת לפתרון בעיות רגשיות? אליעד כהן לוקח את הרעיון הזה ומחבר אותו לבעיות רגשיות. אם אדם מתמודד עם בעיה רגשית או נפשית, כמו מחשבה טורדנית או חרדה, הוא עלול לנסות להתמודד איתה בצורה ישירה על ידי התמקדות בלתי פוסקת במחשבה הזאת בלבד. לפי אליעד, גישה ישירה זו אינה תמיד מצליחה, כיוון שהבעיה עצמה היא רק סימפטום של קושי רחב ועמוק יותר. לדוגמה, אם אדם סובל ממחשבות טורדניות שמקורן בחרדה או בחוסר היגיון, הוא לא יוכל לפתור את הבעיה רק באמצעות התמקדות במחשבה הטורדנית. אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם הבעיה, יש צורך לשפר את החשיבה, ההיגיון והשליטה העצמית באופן כללי. כלומר, לפתח ולחזק את יכולות החשיבה והשכל באופן עקיף ורחב יותר. רק כך, המחשבה הטורדנית הספציפית תיעלם באופן טבעי כחלק משיפור כללי ומקיף. מה זה אומר לפתור בעיה באופן עקיף? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את הרעיון של פתרון בעיות באופן עקיף על ידי מתן דוגמאות נוספות. הוא טוען שאם אדם לא חושב בהיגיון באופן כללי, הוא לא יכול פתאום להחליט לחשוב בהיגיון רק לגבי בעיה ספציפית אחת. החשיבה הלא - הגיונית היא הסיבה הרחבה לבעיות שונות, ולכן הדרך הנכונה היא לשפר את ההיגיון בכל תחומי החיים. כלומר, אדם כזה צריך לחזק את שריר השכל שלו, לתרגל חשיבה הגיונית וסדורה באופן יומיומי, ובכך יוכל לפתור בעיות באופן עקיף. אליעד מדגיש שהבעיה הרגשית הספציפית היא ביטוי של בעיה רחבה יותר. לפיכך, אם מנסים להתמודד רק עם הסימפטום (המחשבה הטורדנית או החרדה הספציפית), זה לא תמיד יעבוד. במקום זאת, צריך לטפל באופן מקיף ושיטתי בכל תחומי החשיבה וההתנהגות הרגשית. למה הגישה העקיפה היא הגישה המומלצת? לפי אליעד כהן, לא תמיד כדאי או אפשר לפתור בעיה בדרך ישירה. הוא מסביר כי לפעמים הבעיה הספציפית היא רק ביטוי לבעיה עמוקה יותר, כמו שהשומן בבטן הוא רק סימפטום לאחוזי שומן גבוהים בכל הגוף. לכן, הגישה המומלצת והיעילה ביותר לפתרון בעיות מורכבות היא גישה עקיפה, הכוללת טיפול רחב היקף בשורש ה
איך לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות
איך לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות
... לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות איך לפתור בעיות מורכבות בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד לגשת לפתרון בעיות מורכבות, כאשר אחת השיטות המרכזיות היא להבין קודם כל מה הדבר שאנו יודעים בוודאות. לדבריו, בעיות מורכבות יוצרות תחושת עומס וחוסר אונים בגלל שיש בהן הרבה מאוד פרטים ונתונים. לפעמים לא ברור כיצד לחלק את הבעיה למרכיבים, כי לא תמיד ניתן להבין מה קשור למה, ולא תמיד ברור מהיכן להתחיל. למשל, כאשר אדם עומד מול בעיה סבוכה מאוד, עם מאות פרטים אפשריים ואין לו מושג מאיפה להתחיל, ההמלצה של אליעד היא פשוט לשאול: מה אני בטוח יודע? מה ודאי לי במצב הזה? גם אם הכל נראה מבולגן ומסובך, תמיד יהיה פרט אחד או כמה פרטים שהם ודאיים. הרעיון הוא לא למהר לפתור את הכל בבת אחת, אלא לעצור לרגע ולהתמקד אך ורק בדברים הוודאיים, אלו שאנחנו בטוחים בנכונותם במאה אחוז. מה עושים כאשר לא ברור בכלל מאיפה להתחיל לפתור? אליעד מדגיש שיש לפעמים מקרים שבהם הבעיה כל כך מורכבת ולא ברור בכלל מה צריך להיות הסוף שלה. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה לקנות דירה ולא בטוח איזו דירה לבחור או איך להחליט. קודם כל, אותו אדם צריך לברר עם עצמו מה בטוח ... להשאיר בבית ומה להוציא ממנו קודם. ברגע שמחליטים על הדבר הראשון שברור בוודאות, אפשר להתקדם הלאה לשלב הבא. מה עושים כאשר החלוקה לבעיות קטנות לא מספיקה? למרות שהשיטה של חלוקה לבעיות קטנות יכולה לעזור, אליעד מבהיר שלפעמים הבעיה מורכבת מדי, והחלוקה הזו לא נותנת פתרון. במקרה כזה, אליעד ממליץ להשתמש בשיטה נוספת, שהיא צמצום מספר האפשרויות על ידי בירור מה ודאי ומה לא. לדוגמה, אם אדם מתלבט אם להתפטר או להישאר במקום העבודה שלו, הוא יכול לרשום ... לו שהשולחן יהיה במיקום מסוים, או שהחדר מיועד לשימוש ספציפי. ברגע שיש משהו בטוח, מזה הוא יכול לגזור ולהגיע למסקנות חדשות ולהתקדם לפתרון הכולל. איך הגישה של ודאות עוזרת לצאת מתקיעות בפתרון בעיות? אליעד מציין שלעתים אנשים נתקעים בלולאה אינסופית של ספקות, כאשר כל דבר שנראה וודאי מתברר לאחר מכן כלא ודאי, מה שיוצר בלבול מוחלט. במקרה כזה, אליעד ממליץ לחזור ... אם זה עניין קטן מאוד. עצם החזרה הזו, לדבריו, עוזרת למקד את המחשבה ולהוציא את האדם מלופ של ספקות אינסופיים. הוא נותן דוגמה של בעיה מתמטית: אדם לא יודע מאיפה להתחיל את הפתרון , ולכן עליו לרשום תחילה את כל הדברים שהוא יודע בוודאות. לאחר מכן, מתוך הדברים הבטוחים, הוא צריך לנסות להסיק מסקנות לגבי הדברים הפחות ברורים. בשלב מסוים, מתוך הבטוח והברור, הוא כבר יכול להגיע לפתרון מלא. מה לעשות כאשר אין שום דבר בטוח? אליעד מעלה גם אפשרות שבה אפילו הדברים הבסיסיים ביותר כבר אינם בטוחים, וזה יוצר תחושה שהכל מוטל בספק. במצב כזה, הוא מציין, ייתכן שאין באמת אפשרות להגיע לפתרון ודאי, ואז פשוט לבחור באופן אקראי - אך עדיין להסתמך על ההנחה שהבחירה האקראית מבוססת על משהו שנראה יחסית יותר נכון מהאחרים. המסר המרכזי של אליעד הוא שללא קשר למורכבות הבעיה, הדרך הטובה ביותר לגשת לפתרון היא להתחיל דווקא מהדברים הוודאיים. גם אם אין ודאות מלאה לגבי הפתרון, הגישה של להתחיל ממה שאתה בטוח יכולה להביא לבהירות, להקטנת ספקות, ובסופו של דבר למצוא פתרונות מעשיים. איך לפתור בעיות מסובכות? איך לקבל החלטה נכונה? איך להתחיל לפתור בעיות מורכבות? אסטרטגיות לפתרון בעיות קשות מה לעשות כשאין לי מושג מאיפה להתחיל? מה אני בטוח יודע? מה לעשות כשלא ברור מה ה
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי אליעד, תרגול יעיל כאשר הבעיה עצמה נובעת מחוסר תרגול או מחוסר ניסיון. למשל, אם אדם מתקשה לזכור מילים בשפה חדשה, והוא פשוט לא תרגל מספיק, אז ככל שהוא יתרגל ויחזור על המילים, הוא ... פיזית. במקרה כזה, גם אם יתרגל שוב ושוב, הוא לא יצליח לשפר את התוצאה באופן משמעותי בלי לפתור קודם את הבעיה העיקרית, שהיא לא התרגול. אם מישהו מנסה ללמוד מילים בשפה חדשה אך מתקשה מאוד, יכול להיות שהקושי לא נובע מכך שהוא לא חזר על המילים מספיק פעמים. לפעמים הבעיה היא בהבנת המבנה של השפה או בהקשר של המילים. במקרה כזה, תרגול של מילים בלבד לא יספיק ויש לטפל בהבנת השפה עצמה. דוגמה נוספת שאליעד מביא קשורה לקשיים חברתיים, כמו אדם שפוחד להתחיל עם בחורות או שמתקשה להתמיד במקום עבודה. ייתכן שבמקרים אלו הבעיה אינה היעדר ניסיון או תרגול, אלא בעיה רגשית עמוקה כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את הסיטואציה לא יפתור את הבעיה, ויש צורך בהתמודדות עם הפחד או הרגש היסודי. הוא נותן דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין, ואומרים לו תתרגל, אבל בעצם הכפית נשארת בכוס ופוגעת לו בעין. במקרה זה ברור שהפתרון הוא להוציא את הכפית ולא לתרגל הרגל שגוי. כיצד אפשר לזהות אם תרגול הוא הפתרון לבעיה? אליעד מציע שיטה ברורה ושיטתית לניתוח בעיות כדי לקבוע אם תרגול יכול לסייע: להגדיר בבירור את הבעיה - להבין בדיוק מה לא מצליחים לעשות. לבדוק את הסיבה המדויקת לקושי - האם מדובר בחוסר ידע, חוסר ניסיון, פחד או מגבלה אחרת? לשאול אם הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות. אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, בעיה רגשית או פיזית), יש לטפל בשורש הבעיה עצמה ולא להסתמך על תרגול בלבד. מדוע חזרה ושינון מועילים באופן כללי? למרות שאליעד מודה שאינו יודע מדוע המציאות בנויה כך, הוא מסביר שהחזרה והשינון ... על פעולה חוזרת. למה לא נכון תמיד להסתמך על המשפט פשוט תתרגל עוד? אליעד מדגיש שבכל בעיה אסור להסתפק רק בפתרון של תתרגל עוד. הוא נותן דוגמה פשוטה אך מוחשית: אם הידיים של מישהו נכווות כשהוא מוריד סיר מהאש, הפתרון אינו לתרגל את זה שוב ושוב, אלא להשתמש בכפפות מגן. כלומר, חייבים להבין קודם את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית? המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע רק לאחר טיפול בגורם הרגשי או הטכני ולא על ידי תרגול בלבד. חשוב להבין שתמיד צריך לשאול האם הבעיה הזו באמת נפתרת על ידי תרגול חוזר, או שאולי יש בעיה אחרת שצריך לטפל בה קודם לכן?. אליעד מדגיש את החשיבות של ניתוח הבעיה והקשר שלה לתרגול. רק כאשר הבעיה מוגדרת בבירור כחוסר בתרגול או בשינון, התרגול יוביל לשיפור משמעותי ומתמיד. איך להתמודד עם חוסר מוטיבציה?
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
... של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית מהי הדרך בה עזרה יכולה לפתור בעיות? ההרצאה עוסקת בהבנת עקרונות העצות ופתרון בעיות, תוך עיון בעקרונות הסיבתיות והקשר בין סיבה ותוצאה, כפי שמוסבר על ידי רבי נחמן מברסלב. אליעד מציע שגולש מהבעיה עצמה, כך שהפתרון נוגע לא רק לתוצאה אלא גם לתהליך שמוביל אליה. הוא מתאר את המנגנון של פתרון בעיות, ובמיוחד את הדרך בה עיצות יכולות להיות לא בהכרח פתרון ישיר אלא הכוונה להבנה מעמיקה יותר של המצב. אליעד משווה את העצות לתשובות שמובילות להבנה עמוקה יותר של המהות, ולא בהכרח לפתרון ישיר או פיזי של בעיה. האם כל עצה באמת פותרת בעיה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי פעמים רבות עיצה שניתנת למישהו לא פותרת את הבעיה עצמה, אלא מובילה אותו להבנה שונה או חדשה. הוא נותן דוגמאות כמו אדם שמתלונן על בעיה פיזית (כמו כאבים בעיניים) ומקבל הצעה כמו אל תצא לשמש. כאן, אליעד מראה כיצד ההצעה לא באמת מתייחסת לבעיה עצמה, אלא למניע או לחוויית הסבל של האדם, וזהו שינוי כיוון. ... מהות השמחה, לפי רבי נחמן, היא הבנה של הדברים כפי שהם, בלי לנסות להימנע מהם. השמחה איננה נובעת ממעשה מסוים אלא מהבנה פנימית של המציאות, ובכך טמון פתרון הבעיה. איך עובדת הצעת פתרון בעיה? בהסבר נוסף על מנגנון פתרון הבעיות, אליעד טוען שהפתרון האמיתי לא נמצא במילים שנאמרות, אלא בתהליך של הבנת המהות של הבעיה עצמה. הוא מציין כי יש להסתכל על בעיה לא רק כהתמודדות עם תוצאה, אלא גם כשלב שמוביל להבנה חדשה. בכך, העצות אינן מציעות פתרון ישיר, אלא הכוונה להגיע להבנה מעמיקה יותר על הבעיה עצמה. מהי הדרך בה ניתן להפסיק לפחד? בהמשך ההרצאה, אליעד עוסק ... עומד מאחורי הפחד. אליעד מתאר את הפחד כתגובה שניתן לשנות, אך ההתמודדות עמו דורשת הבנה מעמיקה יותר של המציאות, ולא רק שינוי חיצוני. האם כל עצה היא פתרון אמיתי? אליעד מסביר שלפעמים עצות נראות כפתרונות ישירים, אך למעשה הן לא פותרות את הבעיה בצורה מהותית. הוא מציע שלפני כל פתרון יש להבין את הבעיה לעמקם, וזהו המקום שבו עצה אמיתית יכולה להוביל לפתרון. פעמים רבות, הצעות שנראות כפתרונות לא נוגעות לסיבת ה
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו ... שיפור. נבחנו מצבים שונים שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות והתפתחות אישית. האם תרגול תמיד עובד? במהלך השיחה הועלתה השאלה האם תרגול תמיד עובד או לא. אחד המשתתפים ציין כי תרגול אכן עוזר, בעוד שהאחר ... הייתה נושא חשוב, שכן לא תמיד תרגול לבד מספיק כאשר יש צורך בהבנה מעמיקה. האם תרגול יכול להוות פתרון לבעיות? כחלק מהשיחה, הוצגה שאלה מרכזית: האם תרגול הוא פתרון לבעיות. למשל, אם אדם לא מצליח להתמודד עם פחד במה, האם תרגול בלבד יכול לעזור לו להתגבר על פחדו? התשובה הייתה לא חד משמעית, שכן תרגול לא בהכרח פותר בעיות רגשיות או פסיכולוגיות. אם יש חוסר בהבנה או מידע, ייתכן שצריך לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, ... יעזור. האם תמיד כדאי להסתמך על תרגול? סוגיה נוספת שעלתה היא האם תמיד כדאי להסתמך על תרגול כשיש בעיה. דוגמה לכך היא כשאדם לא מצליח לזכור מספרי טלפון, תרגול עלול לעזור אם הבעיה קשורה לזיכרון, אך אם הבעיה נובעת מכך שהוא לא מזהה את הספרות, פתרון התרגול לבדו לא יספיק. במקרה כזה, יש להבין את מקור הבעיה לפני שמתחילים לתרגל פתרון. מהו הפתרון האידיאלי לפיתוח מיומנויות? המשתתפים הדגישו את הצורך להבחין בין בעיה שדורשת תרגול לפיתוח מיומנות לבין בעיה שדורשת הבנה או טיפול שונה. כמו כן, בהנחה שהבעיה נובעת מחוסר מיומנות, תרגול בהחלט עשוי להוות פתרון. אך יש לקחת בחשבון שהבנת הבעיה והגישה אליה בצורה נכונה חשובים לא פחות. תרגול מיומנויות פיתוח מיומנויות שיפור מיומנויות תרגול מוטורי הבנת בעיות איך לפתור בעיות ...
ניתוח נוסחה לאושר, ניתוח נוסחה לשחרור מהסבל, איך לא לסבול? איך לא להיות מוטרד? איך לא להרגיש רע? פתרון בעיות, למצוא פתרון לבעיות, איך להרגיש טוב? בודהיזם, רוחניות, מורים רוחניים, הארה רוחנית
ניתוח נוסחה לאושר, ניתוח נוסחה לשחרור מהסבל, איך לא לסבול? איך לא להיות מוטרד? איך לא להרגיש רע? פתרון בעיות, למצוא פתרון לבעיות, איך להרגיש טוב? בודהיזם, רוחניות, מורים רוחניים, הארה רוחנית
... איך לא להרגיש רע? פתרון בעיות, למצוא פתרון לבעיות, איך להרגיש טוב? בודהיזם, רוחניות, מורים רוחניים, הארה רוחנית מהי הדרך להפסיק לסבול או להרגיש מוטרדים? אליעד כהן ... ושואל אם יש פתרון אמיתי לדאגות והסבל שלנו. אחד מהמרכיבים העיקריים בהרצאה הוא רעיון ההבנה כי סבל נובע לא מהמציאות עצמה אלא מהמחשבות שלנו עליה. ... שאנחנו חווים נובעת מבעיה אמיתית או רק ממחשבות שמחמירות את המצב. רעיון מרכזי הוא שכאשר אין פתרון לבעיה, אין סיבה להרגיש מוטרדים. אם אין מה לעשות בנוגע למצב, מדוע לדאוג? בהמשך, אליעד מדבר על ההבדל בין דאגה לבעיה אמיתית. דאגה נוצרת כשאנחנו משערים שאין פתרון לבעיה, אך כאשר יש פתרון, תחושת הסבל נוטה להיעלם. הוא מציין כי לעיתים קרובות המחשבה על פתרון, גם אם לא תמיד תואמת את המציאות, מייצרת תחושת הקלה. לדוגמה, אדם שסובל מכאב פיזי או ממצב קשה, ויודע שיש פתרון, ירגיש הרבה יותר טוב, גם אם הפתרון לא יקרה מיד. הבעיה, לדבריו, היא לא בהכרח הבעיה עצמה אלא איך אנחנו תופסים אותה. אם אדם יכול לקבל את המציאות כפי שהיא, מבלי להילחם בה או לנסות לשנות אותה, הוא יוכל להגיע ... - לא תמיד צריך פתרון, לפעמים צריך פשוט לקבל את המצב. אליעד מציע שנראה את הדאגות שלנו כמציאות שאין לנו שליטה מלאה עליה. הדאגות עתידיות לא תמיד ... והסבל נובע לא מהבעיה עצמה אלא מהמחשבה שאולי לא יהיה פתרון או אולי המציאות לא תשתנה. הוא מציע שברגע שנקבל את המצב כפי שהוא, נוכל להפסיק לדאוג ולהפחית את הסבל. לסיום, הוא מדבר על ... המציאות, גם כשאין פתרון. ברגע שאנחנו מבינים שאין לנו שליטה מלאה על המציאות, הסבל פוחת. כל מצב, גם כזה שכולל סבל או כאב, הוא הזדמנות להבין את מהות ... להרגיש מוטרדים? מהו פתרון רוחני לבעיות? כיצד להפסיק לסבול? מה המשמעות של קבלה במצבים קשים? האם כל סבל נובע מהמחשבה? מהי הדרך בה אפשר להפסיק לסבול או להרגיש מוטרדים? ... מושגי הבסיס של סבל, פתרון בעיות ותחושות מוטרדות. אליעד מציג את רעיון ההבנה שהסבל או הדאגות שלנו נובעות לעיתים מתוך תחושות של חוסר שליטה על ... שהוא חווה נובעת מבעיה אמיתית או רק ממחשבות עליו. הרעיון המרכזי הוא שאם אין פתרון למצב מסוים, אז אין סיבה לדאגה. השאלה שהוא מציע, האם יש לך פתרון? היא חלק מהניסיון להבין אם הבעיה שמטרידה אותנו אכן ניתנת לפתרון, ואם לא, למה להרגיש מוטרדים? בהמשך, אליעד מדבר על ההבדלים בין דאגה לבעיה אמיתית. אם יש לך פתרון למצב מסוים, אז אין שום סיבה לדאגה. המהות של הדאגה נובעת מהמחשבה שהבעיה לא ניתנת לפתרון, אך כשיש פתרון, תחושת הסבל אמורה להתפוגג. הוא מסביר שבסופו של דבר, הצורך להרגיש מוטרדים קשור במידה רבה לרצון לשנות את המציאות או את מה ...
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
... זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות מה זה אינטלקטואל? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג שאלה שנשאלת על ידי אדם שאינו מבין מהו אינטלקטואל ומסביר כיצד להתמודד ... עמוקה יותר, וצריך לפרק את השאלה כך שנוכל לנתח את כל הרכיבים שלה. איך לפרק בעיה לגורמים? אליעד מציין שלפני שניתן תשובה לשאלה מהו אינטלקטואל, חשוב לפתח את היכולת לפרק את הבעיה לגורמים. אם לא מבינים את המונח או את השאלה, השלב הראשון הוא לבדוק אם אפשר לפרק את המילה או את המושג לגורמים. לדוגמה, אם נשאלת השאלה מה ... הפירוק כחלק מההסבר, אליעד מציין את החשיבות של גישה מסודרת וברורה בשאלות ובבעיות מסובכות. אם לא נפרק את השאלה או הבעיה לגורמים, לא נוכל להגיע לפתרון אמיתי ומעמיק. הוא מבצע חזרה על עקרון הפירוק, ומדגיש שזהו כלי קריטי בהבנת מושגים והגדרת מושגים בצורה נכונה. במילים אחרות, אליעד מסביר ... בסיום, אליעד מבקש מהקהל להבין שאין דרך אחרת מלבד חקירה מעמיקה של השאלה או הבעיה. כל שאלה או בעיה שמופיעה דורשת פירוק, בירור ובדיקה של הנחות יסוד לפני שניתן מענה מדויק. המטרה היא לא רק לקבל תשובה שטחית, אלא להבין את התהליכים שמובילים לפתרון בצורה מעמיקה ומסודרת. מהו אינטלקט? איך לפרק שאלה לגורמים? מהו אינטלקטואל? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות שיטות לפירוק בעיה לגורמים ...
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? כאשר אדם נתקל בבעיה שהוא לא מצליח למצוא לה פתרון, הצעד הראשון שעליו לבצע הוא לשאול את עצמו אם באמת יש פתרון לבעיה. אליעד מציין כי לעיתים אנשים מחפשים פתרון, אך יתכן שאין פתרון אמיתי לבעיה מסוימת. כלומר, לפעמים הבעיה פשוט לא ניתנת לפתרון בצורה מוחלטת. האם כל בעיה יש לה פתרון? לדוגמה, אליעד מציין את הרצון האנושי להיות בטוח ב - 100% במשהו, כמו להיות שלם לחלוטין או להרגיש רק ... של שלמות מוחלטת או ודאות ב - 100% הוא משהו שאין לו פתרון מוחלט, כי כל דבר כזה טמון במגבלות טבעיות של המציאות והמצב האנושי. איך לזהות אם יש פתרון לבעיה? כדי לדעת אם יש פתרון לבעיה, על האדם להבין את מהות הבעיה. לא תמיד זה קל, אך השלב הראשון הוא להבין מה מפריע לו - האם הבעיה נובעת ממחסור בידע? האם היא נובעת ממחסור בניסיון או מזמן שלא הוקדש מספיק לפתרון הבעיה? או אולי מדובר ב
בעיות, חיפוש בעיות, ליצור בעיות, התגוננות, להתגונן, לא להתגונן, רע כל הזמן, הכל רע, פתרון בעיות, הכל בעיות
בעיות, חיפוש בעיות, ליצור בעיות, התגוננות, להתגונן, לא להתגונן, רע כל הזמן, הכל רע, פתרון בעיות, הכל בעיות
בעיות, חיפוש בעיות, ליצור בעיות, התגוננות, להתגונן, לא להתגונן, רע כל הזמן, הכל רע, פתרון בעיות, הכל בעיות למה אנשים מחפשים בעיות כל הזמן? אנשים כל הזמן עסוקים בחיפוש בעיות או ביצירת בעיות חדשות. אליעד מסביר שהסיבה לכך נובעת מכך שיש באדם מקום שמחפש בעיות באופן יזום, אפילו אם נדמה שאין באמת בעיה ממשית. אנשים לפעמים מרגישים שמשהו מפריע להם, גם כאשר הם לא יכולים להסביר למה זה מפריע להם באמת. אליעד מדגים זאת בדוגמה פשוטה: אם מישהו מוטרד מכך שיש שולחן בחדר, הוא לא מוטרד מהשולחן עצמו, אלא מהרעיון שהוא חושב עליו. כלומר, הבעיה היא לא השולחן, אלא המחשבה שהשולחן לא צריך להיות שם, או שזה לא תקין שיש שם שולחן. האדם למעשה יוצר לעצמו בעיה יש מאין. מה גורם לאדם ליצור לעצמו בעיות? הסיבה המרכזית שאנשים יוצרים לעצמם בעיות היא כי הם מתמקדים בדברים יחסיים במקום להתבונן בדברים בצורה מוחלטת. אליעד מסביר שכאשר האדם חושב בצורה יחסית, הוא תמיד ישווה את המצב הנוכחי למשהו טוב יותר או גרוע יותר. לכן, תמיד יהיו לו בעיות חדשות, כי תמיד ירגיש שהוא יכול להשיג משהו טוב יותר ממה שיש לו כרגע. אדם יכול לחיות חיים מושלמים, אך ברגע שיחשוב שיש משהו טוב יותר, הוא יתחיל להרגיש רע, כי ירצה את הדבר הטוב ... שלא נמצא אצלו. הדוגמה לכך היא שכאשר האדם מבין שהכל רע, באופן מוחלט, ואין אפשרות לשפר את מצבו כלל, הוא מפסיק לחפש פתרונות כי הוא מבין שאין מה לשפר. אבל ברגע שהוא חושב שאולי יש משהו טוב יותר, אפילו רק קצת, הוא מיד נכנס למרדף אחרי הפתרון, וזה מה שגורם לו לסבל אינסופי. מדוע אנחנו עסוקים כל הזמן בהתגוננות? אנשים עסוקים בהתגוננות מתמדת מפני בעיות שהם יוצרים לעצמם. אליעד מדגים כיצד האדם מתגונן אפילו מפני דברים שאינם דורשים התגוננות. האדם מתגונן מפני רגשות לא נעימים, מתגונן מפני דאגות, מתגונן מפני כל פעולה פשוטה שהוא ... שההתגוננות קיימת בכל רגע בחיים שלנו, ובצורה מתמדת אנשים מחפשים דרכים להגן על עצמם ממשהו שהם בעצמם המציאו. מה הבעיה בחיפוש בעיות? אליעד מסביר שהחיפוש אחרי בעיות מייצר בעצמו סבל. אנשים חושבים שהם צריכים למצוא את הבעיות כדי לפתור אותן, אבל עצם החיפוש אחר הבעיות הופך לבעיה חדשה, חמורה יותר. אדם שמחפש בעיות ימצא אותן תמיד, משום שהחיפוש עצמו הוא מה שגורם לבעיה להופיע. אליעד נותן דוגמה של מישהי שטוענת שהיא חייבת למצוא מה הבעיות שלה כדי לפתור אותן, אבל הוא מבהיר לה שאולי אין לה בכלל בעיות אמיתיות, אלא עצם החיפוש שלה יוצר
פתרון בעיות, רעש מהשכנים, להתמודד עם בעיות, איך להפסיק לסבול, שחרור מהסבל, למה אתה סובל, התמודדות עם בעיות, בעיות נפשיות, סבל נפשי, להיות מאושר, מהו אושר, יצירת בעיות
פתרון בעיות, רעש מהשכנים, להתמודד עם בעיות, איך להפסיק לסבול, שחרור מהסבל, למה אתה סובל, התמודדות עם בעיות, בעיות נפשיות, סבל נפשי, להיות מאושר, מהו אושר, יצירת בעיות למה אתה סובל מרעש מהשכנים? אליעד מסביר כיצד להתמודד עם תחושת סבל שנוצרת כתוצאה מרעש של שכנים. האדם שסובל מהרעש חושב שהבעיה היא הרעש עצמו, אבל אליעד מציע דרך אחרת להבין את הבעיה. אליעד אומר שאם האדם סובל, הוא צריך לחקור לעומק למה ... או שאולי הרעש מפריע לו מסיבות אחרות לגמרי. הוא מדריך את האדם לבדוק האם הרעש עצמו הוא מה שמפריע, או שהבעיה נעוצה ברצון שלו להתרכז, או בתחושת חוסר שליטה. האם ... תחושה של חיסרון מופשט, אליעד מתעקש שייתן דוגמאות ברורות ופרקטיות. הוא אומר שהרבה פעמים האדם מייצר לעצמו בעיות מופשטות כדי לא להתמודד באמת עם הבעיה שלו. לדוגמה, כשאליעד מבקש דוגמה לסבל, האדם מתקשה לתת דוגמה ספציפית, ואליעד מבהיר לו שכאן טמונה הבעיה - אי ההגדרה המדויקת של מה שמפריע לו. איך אדם מייצר לעצמו סבל? אליעד אומר שלעיתים האדם עצמו מייצר את הבעיות שלו. הוא נותן דוגמה לכך שכאשר האדם פותר בעיה אחת, הוא מיד עובר לבעיה אחרת או מייצר בעיה חדשה. הוא מכנה זאת מחלקת שימור בעיות. האדם כביכול מתרחק מפתרון הבעיות על ידי מעבר לבעיות מופשטות יותר במקום להתמקד בבעיה הספציפית שממנה הוא סובל כרגע. לדוגמה, האדם אומר שהוא לא מבין מי הוא באמת וזו בעיה גדולה עבורו. אליעד שואל אותו אם באמת חשוב לו לדעת מי הוא, או שזו רק דרך להתרחק מבעיה מוחשית יותר שהוא לא מצליח להגדיר. האדם מודה שלפעמים הוא לא באמת מבין למה הבעיות המופשטות האלה מפריעות לו, ואליעד מראה לו שזו הדרך שבה ... ההבנה הזה חייב לגרום לו לסבל. הוא שואל אם עצם העובדה שהוא לא יודע הכל על עצמו או על המציאות חייבת להיות בעיה בפני עצמה. האדם מבין שזה לא בהכרח חייב לגרום לסבל, אך ... הסבל?, מה בדיוק התחושה שמפריעה לי?. כשהאדם בודק את הדברים בצורה מאוד מפורטת, הוא עשוי לגלות שאין באמת בעיה אמיתית, ושהסבל היה רק במחשבה שלו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק אם הבעיה היא באמת ברעש או במשהו אחר. הוא אומר שאם האדם יבדוק ויגדיר את הבעיה שלו בצורה מדויקת מאוד, הוא יראה שהבעיה לא קיימת באמת, והסבל יעלם. למה אנשים לא רוצים לפתור את הבעיות שלהם? אליעד מסביר שלפעמים אנשים דווקא רוצים בעיות, כי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להתמודד ולהצליח בחיים הטובים - הספר על: פתרון בעיות, איך לפתור בעיות ולהתמודד בהצלחה, התמודדות עם כל בעיה בחיים, איך להתמודד עם בעיות, פתרון בעיות, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

רוגע ושקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לפתור בעיות ולהתמודד בהצלחה, פתרון בעיות, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: התמודדות עם כל בעיה בחיים, מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Coping.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, לפתור בעיה, מאמן אישי להתמודדות אישית בתחום פתרון בעיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Coping.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7344 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 16:47:26 - wesi16