אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פתרון בעיות ✔תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
התמודדות עם בעיות, להתמודד עם בעיות, פתרון בעיות, כיצד מתמודדים עם קשיים, התמודדות עם קשיים בעבודה, איך מתמודדים עם התמכרות לסמים, איך להתמודד עם ילד מרדן, איך להתמודד עם עצלנות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם לחץ נפשי, איך מתמודדים עם חרדות, איך להתמודד עם דיכאון, איך להתמודד בחרדה במבחנים, התמודדות עם אובדן אב, להתמודד, איך להתמודד עם לחץ ומתח נפשי אצל ילדים, איך להתמודד עם צירים, איך להתמודד עם גיל ההתבגרות, איך מתמודדים עם בדידות, התמודדות עם ילדים מתבגרים, איך מתמודדים עם התקף חרדה, התמודדות עם גרושין, התמודדות עם אובדן ילד, התמודדות עם כשלון, התמודדות עם מצבי לחץ, התמודדות עם אהבה נכזבת, איך להתמודד עם דברים, התמודדות עם לחץ, איך להתמודד עם חרדה, איך מתמודדים עם בן זוג זועם, התמודדות עם לחץ בראיון עבודה, התמודדות עם סימולציות במרכז הערכה, איך מתמודדים עם חרדת בחינות, התמודדות עם אובדן אם, התמודדות עם לחצים, איך להתמודד עם פרידה, איך מתמודדים עם לחץ, איך להתמודד עם בלאק אאוט במבחן, התמודדות עם לחץ חברתי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:25תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה?

אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי אליעד, תרגול יעיל כאשר הבעיה עצמה נובעת מחוסר תרגול או מחוסר ניסיון. למשל, אם אדם מתקשה לזכור מילים בשפה חדשה, והוא פשוט לא תרגל מספיק, אז ככל שהוא יתרגל ויחזור על המילים, הוא אכן יזכור אותן טוב יותר. באופן דומה, מי שלא מצליח להרים משקולות יכול להשתפר על ידי חזרה הדרגתית על הפעולה, עד ששריריו יתחזקו.

עם זאת, אליעד מציין שחשוב להבין שלא כל קושי נובע מהיעדר תרגול. הוא מביא מספר דוגמאות כדי להבהיר את הנקודה הזו:
  • אם אדם מתקשה להרים משקל, ייתכן שזה נובע מחיסרון תזונתי כמו חוסר חלבון, או אפילו מפציעה פיזית. במקרה כזה, גם אם יתרגל שוב ושוב, הוא לא יצליח לשפר את התוצאה באופן משמעותי בלי לפתור קודם את הבעיה העיקרית, שהיא לא התרגול.
  • אם מישהו מנסה ללמוד מילים בשפה חדשה אך מתקשה מאוד, יכול להיות שהקושי לא נובע מכך שהוא לא חזר על המילים מספיק פעמים. לפעמים הבעיה היא בהבנת המבנה של השפה או בהקשר של המילים. במקרה כזה, תרגול של מילים בלבד לא יספיק ויש לטפל בהבנת השפה עצמה.
  • דוגמה נוספת שאליעד מביא קשורה לקשיים חברתיים, כמו אדם שפוחד להתחיל עם בחורות או שמתקשה להתמיד במקום עבודה. ייתכן שבמקרים אלו הבעיה אינה היעדר ניסיון או תרגול, אלא בעיה רגשית עמוקה כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את הסיטואציה לא יפתור את הבעיה, ויש צורך בהתמודדות עם הפחד או הרגש היסודי.
  • הוא נותן דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין, ואומרים לו "תתרגל", אבל בעצם הכפית נשארת בכוס ופוגעת לו בעין. במקרה זה ברור שהפתרון הוא להוציא את הכפית ולא לתרגל הרגל שגוי.
כיצד אפשר לזהות אם תרגול הוא הפתרון לבעיה?

אליעד מציע שיטה ברורה ושיטתית לניתוח בעיות כדי לקבוע אם תרגול יכול לסייע:
  • להגדיר בבירור את הבעיה - להבין בדיוק מה לא מצליחים לעשות.
  • לבדוק את הסיבה המדויקת לקושי - האם מדובר בחוסר ידע, חוסר ניסיון, פחד או מגבלה אחרת?
  • לשאול אם הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות.
  • אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, בעיה רגשית או פיזית), יש לטפל בשורש הבעיה עצמה ולא להסתמך על תרגול בלבד.
מדוע חזרה ושינון מועילים באופן כללי?

למרות שאליעד מודה שאינו יודע מדוע המציאות בנויה כך, הוא מסביר שהחזרה והשינון עובדים מבחינה סיבתית. ככל שחוזרים על פעולה או מידע מסוים, המוח והגוף מתרגלים לפעולה, ומכאן מגיע השיפור בביצועים. זה יכול להתבטא בשיפור בזיכרון, בחוזק השרירים או בכל מיומנות אחרת שמתבססת על פעולה חוזרת.

למה לא נכון תמיד להסתמך על המשפט "פשוט תתרגל עוד"?

אליעד מדגיש שבכל בעיה אסור להסתפק רק בפתרון של "תתרגל עוד". הוא נותן דוגמה פשוטה אך מוחשית: אם הידיים של מישהו נכווות כשהוא מוריד סיר מהאש, הפתרון אינו לתרגל את זה שוב ושוב, אלא להשתמש בכפפות מגן. כלומר, חייבים להבין קודם את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי.

מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית?

המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע רק לאחר טיפול בגורם הרגשי או הטכני ולא על ידי תרגול בלבד. חשוב להבין שתמיד צריך לשאול "האם הבעיה הזו באמת נפתרת על ידי תרגול חוזר, או שאולי יש בעיה אחרת שצריך לטפל בה קודם לכן?".

אליעד מדגיש את החשיבות של ניתוח הבעיה והקשר שלה לתרגול. רק כאשר הבעיה מוגדרת בבירור כחוסר בתרגול או בשינון, התרגול יוביל לשיפור משמעותי ומתמיד.
למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר בעיות?

הטענה הראשונה שהועלתה היא שיש אנשים הסבורים כי תרגול מיומנות הוא הפתרון לכל בעיה. הם מניחים שבכל פעם שבן אדם לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, לנהוג, להתחיל עם מישהי או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול.

מתי תרגול עוזר באמת?

ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר כאשר הבעיה עצמה היא פונקציה של חוסר תרגול. אם מה שחסר הוא פיתוח מיומנות שנרכשת על ידי חזרה חוזרת ונשנית - אז ברור שתרגול אכן ישפר את התוצאות. לדוגמה, ללמוד מילה חדשה ולהפוך אותה לחלק מהזיכרון הפעיל במוח, או להתרגל להרים משקל מסוים בחדר כושר. בכל פעם שחוזרים על הפעולה, שרירי הזיכרון או השרירים הפיזיים מתחזקים, ולכן תרגול עוזר.

האם תרגול תמיד יספיק כדי לפתור בעיה?

לא. אם המקור לבעיה אינו חוסר תרגול, אז לתרגל שוב ושוב לא יעזור. לדוגמה:
  • אדם שלא מצליח להרים משקל כבד. אפשר להניח ש"אם תתרגל הרבה, בסוף תצליח". אבל ייתכן שהקושי נובע מחיסרון חלבון בתזונה, מפציעה או מבעיה טכנית אחרת. במקרה כזה, רק תרגול לא יביא לפתרון מלא.
  • אדם שמנסה לזכור מילים בשפה חדשה - אם הבעיה היא צורך בחזרות ובשינון, תרגול יעזור. אבל אם הבעיה נובעת מבלבול עמוק במבנה השפה, או אם הוא בכלל לא מבין את ההקשר של המילים, אז צריך לעבוד גם על הבנה, לא רק על לחזור עליהן שוב.
  • אדם שחושש להתחיל עם בחורות או להתמיד בעבודה חדשה. ייתכן שהבעיה אינה רק שהוא לא "מתרגל" מספיק את הסיטואציה, אלא שיש לו פחדים מסוימים, חוסר ביטחון או קושי רגשי עמוק יותר. במקרים כאלה, רק לומר לו "תתרגל יותר" לא בהכרח יפתור את הבעיה.
  • דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שהעין שלו כואבת בכל פעם שהוא שותה תה. לפעמים אומרים לו "תתרגל", אך ייתכן פשוט שהכפית נשארת בכוס והיא דוקרת לו את העין. במקרה הזה הפתרון הוא להוציא את הכפית, לא לתרגל הרגל שגוי.
איך לנתח בעיה ולהחליט אם הפתרון הוא תרגול?

כדי להחליט אם תרגול עוזר, צריך קודם לנתח את מקור הבעיה. זהו חלק חיוני בכל תהליך של פתרון בעיות או התפתחות אישית:
  • מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד?
  • בודקים מדוע זה לא עובד: האם יש מידע חסר? מיומנות חסרה? פחד או מגבלה רגשית?
  • שואלים האם חוסר של שינון או חזרה היא הסיבה: אם כן - תרגול ושינון יעזרו בשיפור מיומנות זו.
  • אם מגלים סיבה אחרת (כמו שורש רגשי, טכניקה שגויה, דפוס לא מודע) - אז הפתרון הוא בדרך כלל זיהוי גורם הקושי וטיפול בו, ולאו דווקא עוד תרגול.
הרעיון הוא שבכל פעם ש"תרגול מיומנות" הוא אכן הדבר החסר - כדאי לתרגל, אבל תמיד חשוב לוודא שההנחה נכונה.

מה ההיגיון מאחורי שינון ותרגול?

בחלק מהשיחה הועלתה תהייה "למה בכלל תרגול עובד?". התשובה היא שלמרות שאין הסבר מוחלט למה חוקי המציאות בנויים כך, ברור שבאופן סיבתי, ככל שחוזרים על פעולה או על ידע, כך נוצרת התרגלות ושיפור זיכרון או שיפור ביכולות הגופניות והמנטליות. יחד עם זאת, אין זה מחויב שזה לבדו יפתור כל קושי - במיוחד אם מדובר בקושי שמגיע ממקור אחר שאינו קשור בלמידה חוזרת.

למה לא להסתפק רק ב'תרגל עוד' בכל בעיה?

בהמשך ההסברים, הודגש שלא נכון בכל מקרה לומר "תתרגל עוד ותתגבר". לדוגמה, אדם שמתלונן על יד שנכווית כשהוא מוריד סיר מהאש - אם הוא לא לובש כפפות, תרגול לא יגן עליו מהאש. משמעות הדבר היא שלפני שמציעים תרגול לשיפור המצב, צריך להבין את ההקשר המלא. לעיתים כדאי לפתח מיומנות אחרת (למשל, להשתמש בכלים נכונים), או לטפל בשורש הבעיה (למשל, בעיה רפואית, בעיה מנטלית וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר.

מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית?

המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול "האם באמת מה שחסר לי כאן הוא ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שמא חסר לי פתרון אחר לשורש הבעיה?". לעיתים קרובות נוח לומר "תתרגל יותר ותצליח", אבל לפני כן צריך לבדוק לעומק מדוע אנו נכשלים. אם מתברר שמדובר בנקודה שאינה תלויה בחזרות, יש צורך לחפש פתרונות אחרים.
מה אתה אומר?

ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד?

אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד.

ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו.

אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור להם את הבעיה, זה מה שיש אנשים שחושבים.

ש: לא אני מדבר ביחס לשאלה שמתי התרגול עובד ביחס לשאלה הזאת.

אליעד: נגיד בן אדם מנסה להרים משקל מסוים והוא לא מצליח אז אומרים לו תתרגל ותתרגל עד שתצליח, זה בהכרח יצליח אם הוא יתרגל מספיק פעמים אז הוא יצליח יכול להיות שהוא לא מצליח כי חסר לו משהו אחר מה זה קשור לתרגול בכלל, יש אנשים שחושבים שתרגול זה פותר בעיות "תתרגל אין בעיה תתרגל וזה יסתדר לך, מה שאתה צריך לעשות זה לתרגל את זה יותר".

מישהו אומר "אני לא מצליח לעשות משהו, טוב תתרגל את זה, אני לא מצליח לנהוג, אתה צריך לתרגל יותר, אני לא מצליח להתחיל עם בחורות, תתרגל יותר, אני לא מצליח זה, תתרגל פשוט אתה צריך לתרגל וזה יסתדר תתרגל הכל יסתדר" מה מי אמר לא תמיד אם תתרגל זה יסתדר תלוי אם הבעיה המקורית נובעת מחוסר תרגול, אם זה דבר שצריך לזכור אותו במוח והבעיה היא שאתה לא זוכר אותו וצריך לזכור אותו באופן אקראי אז הדרך לזכור אותו זה על ידי תרגול אבל יש דברים.

ש: זה תמיד עוזר?

אליעד: כן תמיד זה יעזור לך כי זאת הגדרה שזה עוזר.

ש: אתה יכול ללמוד מילה ולא לזכור אותה.

אליעד: אין אפשרות כזאת.

ש: אבל יש אפשרות.

אליעד: אני לא מכיר אפשרות כזאת.

ש: אז בוא תוכיח לי בהיגיון למה אתה חושב שאם הוא יחזור עליה.

אליעד: אני לא יודע אבל ככה זה בעובדות, אמרתי לא מחויב שיזכור אחרי מיליון שנה מחויב שאם הוא חזר על זה מאה פעמים הוא זוכר את זה יותר מאשר אם הוא לא חזר על זה מאה פעמים, יכול להיות שהוא צריך לחזור על זה מיליון פעמים אז תתרגל עוד תתרגל לא מספיק מאה מאתיים, לא מספיק מאתיים מיליון לא מספיק מיליון מאתיים מיליון תתרגל, אם מראש הבעיה הוגדרה כתהליך אקראי יש פה תהליך אקראי שאתה צריך לזכור משהו אז תתרגל אבל לא תמיד זה עניין של תרגול.

ש: אבל אני חושב שנראה לי שגם אם הוא יחזור הרבה פעמים זה לא הפתרון באמת.

אליעד: מה בן אדם נגיד הוא מסתבך בלקשור את השרוכים אומרים לו "מה הבעיה תתרגל את זה אני אסביר לך איך ותתרגל וזה יעבוד לך" אבל זה לא נכון בא תבין למה הוא מסתבך, תבין למה הוא מסתבך ואז תראה שאולי חסר לו מיומנות לאיך להכניס את החור או את השרוך לחור נגיד.

ש: ואז זה עובד ואז אם הוא מתרגל איך לעשות את זה?

אליעד: לא תמיד אבל יכול להיות שלפעמים נגיד הוא רועד ביד יכול להיות שאיכשהו.

ש: מכניס את זה מלמטה ולא מלמעלה.

אליעד: משהו לא יודע הוא עושה משהו לא נכון.

ש: אבל אם הוא יתרגל את זה כמו שצריך אז כנראה הוא.

אליעד: לא בהכרח המהות היא שלא תמיד הוא צריך "תתרגל ותתרגל תהיה כמו copy paste תעשה copy paste תהיה כמו חמור תחזור על זה" זה לא תמיד עובד גם כן, אתה רוצה שכל פעם שתהיה לך בעיה יגידו לך תתרגל לדוגמה אני אתן לך דוגמה, נגיד שאתה אומר "קשה לי להתמיד במקום עבודה" אז יגידו לך "טוב תתרגל פשוט לך לשם עוד פעם ועוד פעם וזה יסתדר" זה תמיד ככה? לא.

מה שצריך לעשות זה לשאול למה אתה לא מצליח להתמיד ולראות יכול להיות שלפעמים זה עניין של תרגול פשוט אתה לא רגיל תעשה את זה מספיק פעמים עד שתהיה רגיל ולפעמים זה לא עניין של תרגול, לפעמים זה עניין שיש שמה בעיה אחר שיש לך שם בעיה שאתה צריך לדעת לפתור אותה זה לא רק "תתרגל תבוא עוד פעם ועוד פעם עד שזה ייפתר" לא תמיד זה עניין של תתרגל, תתרגל זה כמו "תעשה עוד פעם" לא תמיד "תעשה עוד פעם" אז פתרת בעיה. אתה הבנת?

ש: מה שפה עוד לא הבנתי אני לפחות לא יודע בדיוק כשמתרגלים דבר זה עובד.

אליעד: גם אני לא יודע למה זה עובד ככה לא יודע למה זה ככה.

ש: אז יכול להיות.

אליעד: לא יודע למה זה ככה אבל ככה.

ש: יכול להיות שזה מפריע אחרי שחזרתי הרבה פעמים.

אליעד: אתה פה?

ש: כן.

אליעד: אמרתי גם אני לא יודע למה זה ככה אני לא יודע למה זה ככה אין לי מושג אבל אני יודע שזה ככה, אני לא יודע למה חוקי הפיזיקה כאלה אבל אני יודע שהם כאלה, למה כשמתרגלים זה עובד לא יודע אפילו למה העולם קיים אני לא יודע, לא יודע אבל אני יודע שאם הוא יתרגל זה יעבוד זה יעבוד יותר זה מה שאני יודע.

ש: מאחר ואתה לא יודע למה התרגול עובד אז אתה לא יכול להגיד אם הפתרון הוא התרגול אז התרגול יעבוד.

אליעד: לא, אני יכול להגיד ואתה יכול להגיד שזה לא מחויב כי אולי החוקים השתנו אם אני יודע שחוקי הפיזיקה הם x אני יכול להגיד אם תכניס את הנייר לאש הוא יישרף ואתה יכול להגיד בהנחה שחוקי הפיזיקה השתנו לא בהכרח שהוא יישרף שזה גם נכון, גם אם זה סיבתי וזה לא תרגול גם לא בטוח שזה יעבוד אולי הסיבתיות תשתנה. הבנת? נניח שזה לא תרגול נניח שזה סיבתי אז אתה יכול להיות בטוח שזה יעבוד אם החוקיות תשתנה פתאום ואם אין קשר בין אירוע לאירוע.

ש: מה שלא מספיק ברור לי.

אליעד: לא מספיק ברור לך את התשובה שאני נתתי.

ש: כן איך אני מחליט שהפתרון הוא התרגול?

אליעד: אתה מנתח את הבעיה ואתה שואל את עצמך ממה נובעת הבעיה לפעמים אתה תגיע למסקנה שהבעיה נובעת מזה שאתה פשוט צריך לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם לפעמים הבעיה מבחינתך תנבע מזה שאתה לא הבנת משהו שפספסת משהו שחסר משהו. בן אדם נגיד אומר "כל פעם שאני בא להוריד את הסיר מהאש שורפות לי הידיים" מה אומרים לו "תתרגל" או אומרים לו "תיקח כפפות"? אומרים לו "תתרגל" זה לא קשור לתרגול אולי זה שורף כי הוא צריך לקחת כפפות מה קשור "תתרגל" עכשיו.

ש: איך הגעת לדוגמה הזאת?

אליעד: כי קפץ לי משהו אחר ואז אמרתי נביא דוגמה אחרת.

ש1: קבלת תשובה?

ש2: לא, בסדר.

אליעד: קיבל תשובה יחסית פשוט תקשיב בעין ראיתי שם גז אתה מבין כאילו.

ש: ואם אין לא אפשרות להביא כפפות נגיד אז להגיד לו תתרגל, אני רוצה לדעת מתי להגיד לו לתרגל ואם אין כפפות נגיד אז להגיד לו לתרגל?

אליעד: לא גם לא תגיד לו "התרגול לא יעזור לך פה".

ש: למה הוא לא יעזור?

אליעד: כי באמת זה לא יעזור לו.

ש: למה לא יעזור?

אליעד: כי אם הסיבה המקורית שהיד שלו נשרפת זה מהאש מה יעזור שהוא יתרגל את זה עוד פעם ועוד פעם היא כל פעם תישרף מחדש.

ש: יכול להיות שהיד תתרגל לאש.

אליעד: אתה יודע שזה לא הפתרון בהנחה שהוא לא רוצה שהיד תישרף ואז מה העניין שהוא צריך לתרגל עוד פעם ועוד פעם. יש אתה הסיפור עם הרשלה שאמר שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין אז מה אמרו לו "תוציא את הכפית" לא תמיד צריך לתרגל עוד קודם כל תבדוק מה הבעיה לפני שרצים לפתרון.

אמרתי תבין את הבעיה אם אתה חושב שהבעיה היא כי הוא לא תרגל מספיק "אדוני אתה עושה הכל נכון מפה ואליך זה רק ליצור התניה במוח, התניה במוח נוצרת על ידי תרגול לכן לתרגל, לא עובד לך תתרגל עוד" כי אין מעבר לזה מה להוסיף פשוט עניין של לשנן. לפעמים זה לא עניין של לשנן לפעמים עניין של דברים אחרים לא תמיד הבעיה היא בחוסר שינון לפעמים הבעיה היא בחוסר משהו אחר.
חלק 1
חלק 1
... עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו נדונה השאלה ... שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות והתפתחות אישית. האם תרגול תמיד עובד? במהלך השיחה הועלתה השאלה האם תרגול תמיד עובד או לא. אחד המשתתפים ציין כי תרגול אכן עוזר, בעוד שהאחר טוען כי לא ... תרגול לבד מספיק כאשר יש צורך בהבנה מעמיקה. האם תרגול יכול להוות פתרון לבעיות? כחלק מהשיחה, הוצגה שאלה מרכזית: האם תרגול הוא פתרון לבעיות. למשל, אם אדם לא מצליח להתמודד עם פחד במה, האם תרגול בלבד יכול לעזור לו להתגבר על פחדו? התשובה הייתה לא חד משמעית, שכן תרגול לא בהכרח פותר בעיות רגשיות או פסיכולוגיות. אם יש חוסר בהבנה או מידע, ייתכן שצריך לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, אם אדם ... תרגול? סוגיה נוספת שעלתה היא האם תמיד כדאי להסתמך על תרגול כשיש בעיה. דוגמה לכך היא כשאדם לא מצליח לזכור מספרי טלפון, תרגול עלול לעזור אם הבעיה קשורה לזיכרון, אך אם הבעיה נובעת מכך שהוא לא מזהה את הספרות, פתרון התרגול לבדו לא יספיק. במקרה כזה, יש להבין את מקור הבעיה לפני שמתחילים לתרגל פתרון. מהו הפתרון האידיאלי לפיתוח מיומנויות? המשתתפים הדגישו את הצורך להבחין בין בעיה שדורשת תרגול לפיתוח מיומנות לבין בעיה שדורשת הבנה או טיפול שונה. כמו כן, בהנחה שהבעיה נובעת מחוסר מיומנות, תרגול בהחלט עשוי להוות פתרון. אך יש לקחת בחשבון שהבנת הבעיה והגישה אליה בצורה נכונה חשובים לא פחות. תרגול מיומנויות פיתוח מיומנויות שיפור מיומנויות תרגול מוטורי הבנת בעיות איך לפתור בעיות ...
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן איך לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף ולמה זה עדיף? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לפתור בעיות רגשיות, נפשיות ומחשבתיות קשות במיוחד בעזרת גישה עקיפה. לפי אליעד, כאשר אדם מתמודד עם בעיה רגשית קשה שהוא לא מצליח לפתור באופן ישיר, עליו לשקול פתרון עקיף של הבעיה. אליעד מדגיש ומסביר נקודה זו בעזרת אנלוגיה של הורדת שומן בבטן. מדוע אי אפשר להוריד שומן רק באזור מסוים? אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת לבעיה שרבים מכירים: אדם הסובל משומן בבטן. אותו אדם יכול לנסות לבצע מאות כפיפות בטן במטרה להוריד את השומן, אך למרות כל ... בשומן באזור הבטן. כיצד האנלוגיה של הורדת שומן מתקשרת לפתרון בעיות רגשיות? אליעד כהן לוקח את הרעיון הזה ומחבר אותו לבעיות רגשיות. אם אדם מתמודד עם בעיה רגשית או נפשית, כמו מחשבה טורדנית או חרדה, הוא עלול לנסות להתמודד איתה בצורה ישירה על ידי התמקדות בלתי פוסקת ... בלבד. לפי אליעד, גישה ישירה זו אינה תמיד מצליחה, כיוון שהבעיה עצמה היא רק סימפטום של קושי רחב ועמוק יותר. לדוגמה, אם אדם סובל ממחשבות טורדניות שמקורן בחרדה או בחוסר היגיון, הוא לא יוכל לפתור את הבעיה רק באמצעות התמקדות במחשבה הטורדנית. אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם הבעיה, יש צורך לשפר את החשיבה, ההיגיון והשליטה העצמית באופן כללי. כלומר, לפתח ולחזק את יכולות החשיבה והשכל באופן עקיף ... תיעלם באופן טבעי כחלק משיפור כללי ומקיף. מה זה אומר לפתור בעיה באופן עקיף? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את הרעיון של פתרון בעיות באופן עקיף על ידי מתן דוגמאות נוספות. הוא טוען שאם אדם לא חושב בהיגיון באופן כללי, הוא לא יכול פתאום להחליט לחשוב בהיגיון רק לגבי בעיה ספציפית אחת. החשיבה הלא - הגיונית היא הסיבה הרחבה לבעיות שונות, ולכן הדרך הנכונה היא לשפר את ההיגיון בכל תחומי החיים. כלומר, אדם כזה צריך לחזק את שריר השכל שלו, לתרגל חשיבה הגיונית וסדורה באופן יומיומי, ובכך יוכל לפתור בעיות באופן עקיף. אליעד מדגיש שהבעיה הרגשית הספציפית היא ביטוי של בעיה רחבה יותר. לפיכך, אם מנסים להתמודד רק עם הסימפטום (המחשבה הטורדנית או החרדה הספציפית), זה לא תמיד יעבוד. במקום ... היא הגישה המומלצת? לפי אליעד כהן, לא תמיד כדאי או אפשר לפתור בעיה בדרך ישירה. הוא מסביר כי לפעמים הבעיה הספציפית היא רק ביטוי לבעיה עמוקה יותר, כמו שהשומן בבטן הוא רק סימפטום לאחוזי שומן גבוהים בכל הגוף. לכן, הגישה המומלצת והיעילה ביותר לפתרון בעיות מורכבות היא גישה עקיפה, הכוללת טיפול רחב היקף בשורש ה
איך לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות
איך לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות
... לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות איך לפתור בעיות מורכבות בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד לגשת לפתרון בעיות מורכבות, כאשר אחת השיטות המרכזיות היא להבין קודם כל מה הדבר שאנו יודעים בוודאות. לדבריו, בעיות מורכבות יוצרות תחושת עומס וחוסר אונים בגלל שיש בהן הרבה מאוד פרטים ונתונים. לפעמים לא ברור כיצד לחלק את הבעיה למרכיבים, כי לא תמיד ניתן להבין מה קשור למה, ולא תמיד ברור מהיכן להתחיל. למשל, כאשר אדם עומד מול בעיה סבוכה מאוד, עם מאות פרטים אפשריים ואין לו מושג מאיפה להתחיל, ההמלצה של אליעד היא פשוט לשאול: מה אני בטוח יודע? מה ודאי לי במצב הזה? גם אם הכל נראה מבולגן ומסובך, תמיד יהיה פרט אחד או כמה פרטים שהם ודאיים. הרעיון הוא לא למהר לפתור את הכל בבת אחת, אלא לעצור לרגע ולהתמקד אך ורק בדברים הוודאיים, אלו שאנחנו בטוחים בנכונותם במאה אחוז. מה עושים כאשר לא ברור בכלל מאיפה להתחיל לפתור? אליעד מדגיש שיש לפעמים מקרים שבהם הבעיה כל כך מורכבת ולא ברור בכלל מה צריך להיות הסוף שלה. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה לקנות דירה ולא בטוח איזו דירה ... החוצה, צריך להבין בוודאות מה רוצים להשאיר בבית ומה להוציא ממנו קודם. ברגע שמחליטים על הדבר הראשון שברור בוודאות, אפשר להתקדם הלאה לשלב הבא. מה עושים כאשר החלוקה לבעיות קטנות לא מספיקה? למרות שהשיטה של חלוקה לבעיות קטנות יכולה לעזור, אליעד מבהיר שלפעמים הבעיה מורכבת מדי, והחלוקה הזו לא נותנת פתרון. במקרה כזה, אליעד ממליץ להשתמש בשיטה נוספת, שהיא צמצום מספר האפשרויות על ידי בירור מה ודאי ומה לא. לדוגמה, אם ... אולי הוא לא בטוח בצבע, אבל בטוח לו שהשולחן יהיה במיקום מסוים, או שהחדר מיועד לשימוש ספציפי. ברגע שיש משהו בטוח, מזה הוא יכול לגזור ולהגיע למסקנות חדשות ולהתקדם לפתרון הכולל. איך הגישה של ודאות עוזרת לצאת מתקיעות בפתרון בעיות? אליעד מציין שלעתים אנשים נתקעים בלולאה אינסופית של ספקות, כאשר כל דבר שנראה וודאי מתברר לאחר מכן ... מהו הדבר היחידי שהוא בטוח בו, אפילו אם זה עניין קטן מאוד. עצם החזרה הזו, לדבריו, עוזרת למקד את המחשבה ולהוציא את האדם מלופ של ספקות אינסופיים. הוא נותן דוגמה של בעיה מתמטית: אדם לא יודע מאיפה להתחיל את הפתרון, ולכן עליו לרשום תחילה את כל הדברים שהוא יודע בוודאות. לאחר מכן, מתוך הדברים הבטוחים, הוא צריך לנסות להסיק מסקנות לגבי הדברים הפחות ברורים. בשלב מסוים, מתוך הבטוח והברור, הוא כבר יכול להגיע לפתרון מלא. מה לעשות כאשר אין שום דבר בטוח? אליעד מעלה גם אפשרות שבה אפילו הדברים הבסיסיים ביותר כבר אינם בטוחים, וזה יוצר תחושה שהכל מוטל בספק. במצב כזה, הוא מציין, ייתכן שאין באמת אפשרות להגיע לפתרון ודאי, ואז פשוט לבחור באופן אקראי - אך עדיין להסתמך על ההנחה שהבחירה האקראית מבוססת על משהו שנראה יחסית יותר נכון מהאחרים. המסר המרכזי של אליעד הוא שללא קשר למורכבות הבעיה, הדרך הטובה ביותר לגשת לפתרון היא להתחיל דווקא מהדברים הוודאיים. גם אם אין ודאות מלאה לגבי הפתרון, הגישה של להתחיל ממה שאתה בטוח יכולה להביא לבהירות, להקטנת ספקות, ובסופו של דבר למצוא פתרונות מעשיים. איך לפתור בעיות מסובכות? איך לקבל החלטה נכונה? איך להתחיל לפתור בעיות מורכבות? אסטרטגיות לפתרון בעיות קשות מה לעשות כשאין לי מושג מאיפה להתחיל? מה אני בטוח יודע? מה לעשות כשלא ברור מה ה
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה איך אפשר למצוא פתרונות יצירתיים במהירות? כדי למצוא פתרונות יצירתיים ולשפר את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אליעד כהן מסביר כי ישנם שני מסלולים עיקריים: מסלול ארוך ושיטתי ומסלול קצר ומהיר. בשיטה השיטתית והיסודית, התהליך כולל הגדרת הבעיה והנחות היסוד, ובחינה של כל הנחה לגופה כדי לראות אם היא נכונה או לא. במסלול הקצר והמהיר, שיתואר כאן בפרוטרוט, מעוררים יצירתיות על ידי התהליך של חשיבה לא הגיונית באופן ... חשבנו עליהן קודם לכן. כאשר אדם נתקל בבעיה מסוימת, הוא בדרך כלל מוגבל למחשבות ולפתרונות שהוא מכיר, ולכן קשה לו למצוא רעיון חדש באמת. דרך יעילה לשבור את הגבולות הללו היא לחשוב באופן מוקצן ולא הגיוני, אפילו דמיוני לחלוטין, כשלב מקדים. איך מתרגלים חשיבה ... כהן מציע היא כדלקמן: תחילה, לקחת את הבעיה ולהתייחס אליה כאילו אין בה מגבלות של היגיון, פיזיקה או מציאות. לאלץ את עצמך או את האדם שאתה רוצה לעודד ליצירתיות להעלות לפחות 10 עד 20 רעיונות מוזרים, דמיוניים ובלתי ... ולממש באופן מעשי. למשל, אם אדם נתקל בבעיה כמו להכניס מקרר דרך דלת צרה, והוא מתקשה למצוא פתרון מעשי, ניתן לעורר את חשיבתו היצירתית על ידי שאלות כמו: מה היית עושה אם לא היית מוגבל בחוקי הפיזיקה או ההיגיון? האדם עשוי להציע פתרונות כמו פירוק המקרר לגורמים, הזזת המשקופים, יצירת קסמים שיכניסו אותו, או אפילו שימוש בכוחות על טבעיים. לאחר מכן, כשהוא חוזר להיגיון, הוא עשוי לגלות שפתרונות מסוימים כמו פירוק המשקוף או שינוי זווית הכניסה הם אפשריים ומעשיים. איך מעודדים יצירתיות אצל אחרים בקלות ובמהירות? כאשר רוצים לעורר יצירתיות אצל מישהו אחר בלי תהליך ... בטכניקה דומה, ולבקש ממנו להציע פתרונות הזויים ככל האפשר, ואז לחזור ולסנן את הרעיונות כדי למצוא משהו הגיוני. איך סרטים מצוירים יכולים לעזור לפיתוח חשיבה יצירתית? אליעד כהן מדגים את החשיבות של צפייה בסרטים ... ולפתח ראייה רחבה יותר של אפשרויות לפתרון בעיות. אליעד מציין כדוגמה תוכנית טלוויזיה שנקראת מכסחי המיתוסים, שבה חוקרים ובוחנים תופעות מסרטים מצוירים ובודקים אם הן היו יכולות להתרחש במציאות, דבר שמגרה חשיבה ... ויצירתית גם יחד. הסבר נוסף ודוגמאות לפתרון בעיות יצירתי: אליעד מדגים שוב, שכאשר אדם ניצב בפני אתגר של שכנוע מישהו אחר, והוא נתקע בלי רעיונות הגיוניים, כדאי לו להעלות תחילה עשרות רעיונות מופרכים לחלוטין, ... החשיבה שלו, מפסיק להרגיש תקוע ומגיע לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר. סיכום: הדרך המהירה והקלה להיות יצירתי לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך המהירה ביותר לפתח יצירתיות ולהגיע לפתרונות מקוריים היא לחשוב תחילה בלי מגבלות ובלי היגיון, לתת לדמיון להתפרע, ואז לחזור להיגיון ולברור את הפתרונות היצירתיים שמתאימים למציאות. השיטה הזאת לא רק יעילה אלא גם פשוטה להפעלה ומועילה לכל אדם שמבקש לשפר את החשיבה היצירתית שלו באופן יומיומי. איך לפתח יצירתיות? איך לחשוב מחוץ לקופסה? איך לפתור בעיות מורכבות? מהי מהות החשיבה היצירתית? איך להטיל ספק בהנחות יסוד? איך להגדיל את היצירתיות ולמצוא פתרונות יצירתיים? כדי להיות יצירתי ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה, חשוב לבחון את הנחות היסוד ולהטיל בהן ספק. כל בעיה שאדם נתקל בה נשענת על הנחות שהוא מקבל כמובן מאליו, אבל אם הוא מפרק ובודק אותן לעומק, הוא עשוי לגלות שאחת מהן אינה בהכרח נכונה - וכך מתאפשרת חשיבה יצירתית. התהליך הבסיסי ... יצירתית מתחילים מלהגדיר את השאלה או הבעיה. רושמים את כל הנחות היסוד שמהן יוצאים, כלומר, מה הדברים שאנחנו בטוחים שהם נכונים לגבי המצב. בודקים הנחה אחרי הנחה - האם זה באמת נכון? האם אפשר להסתכל על זה אחרת? אם ... להעביר מקרר דרך דלת והוא לא נכנס. הפתרון הסטנדרטי הוא לבדוק את המידות ולמצוא דרך להכניסו, אבל הפתרון היצירתי יבוא כששואלים: אילו אפשרויות קיימות אם לא היינו מוגבלים למידות ולחוקי הפיזיקה? אפשר לחשוב על רעיונות בלתי אפשריים לכאורה, כמו לפרק את המקרר לחלקים, להזיז את ... לתת לפחות 10-20 תשובות לא הגיוניות לבעיה מסוימת. אחרי ששטף את מוחו ברעיונות מוזרים, מחזירים אותו להיגיון ושואלים אם חלק מהדברים שחשב עליהם יכולים להפוך לרעיונות ישימים. למה זה עובד? המהות של יצירתיות היא בפער ... החשיבה הרגילה שלנו. כשמישהו נתקע על בעיה מסוימת, זה בגלל שהוא חושב במונחים של מה שהוא מכיר. אם לוקחים אותו לחשוב מחוץ למערכת הרגילה שלו - אפילו באופן מוקצן - זה מרחיב לו את היכולת לראות פתרונות חדשים. דוגמה נוספת: איך לעזור לילד או למישהו שמתקשה למצוא תשובה? אם ילד אומר אני לא יודע מה לענות על שאלה מסוימת, אפשר לעזור לו על ידי כך שמבקשים ממנו לתת תשובות לא ...
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
... ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית מהי הדרך בה עזרה יכולה לפתור בעיות? ההרצאה עוסקת בהבנת עקרונות העצות ופתרון בעיות, תוך עיון בעקרונות הסיבתיות והקשר בין סיבה ותוצאה, כפי שמוסבר על ידי רבי נחמן מברסלב. אליעד מציע שגולש מהבעיה עצמה, כך שהפתרון נוגע לא רק לתוצאה אלא גם לתהליך שמוביל אליה. הוא מתאר את המנגנון של פתרון בעיות, ובמיוחד את הדרך בה עיצות יכולות להיות לא בהכרח פתרון ישיר אלא הכוונה להבנה מעמיקה יותר של המצב. אליעד משווה את העצות לתשובות שמובילות להבנה עמוקה יותר של המהות, ולא בהכרח לפתרון ישיר או פיזי של בעיה. האם כל עצה באמת פותרת בעיה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי פעמים רבות עיצה שניתנת למישהו לא פותרת את הבעיה עצמה, אלא מובילה אותו להבנה שונה או חדשה. הוא נותן דוגמאות כמו אדם שמתלונן על בעיה פיזית (כמו כאבים בעיניים) ומקבל הצעה כמו אל תצא לשמש. כאן, אליעד מראה כיצד ההצעה לא באמת מתייחסת לבעיה עצמה, אלא למניע או לחוויית הסבל של האדם, וזהו שינוי כיוון. כיצד רבי נחמן רואה את הקשר בין שמחה ואמת? הרבה מההרצאה מתמקדת בהבנת עקרון השמחה והאמת לפי רבי נחמן ... פנימית של המציאות, ובכך טמון פתרון הבעיה. איך עובדת הצעת פתרון בעיה? בהסבר נוסף על מנגנון פתרון הבעיות, אליעד טוען שהפתרון האמיתי לא נמצא במילים שנאמרות, אלא בתהליך של הבנת המהות של הבעיה עצמה. הוא מציין כי יש להסתכל על בעיה לא רק כהתמודדות עם תוצאה, אלא גם כשלב שמוביל להבנה חדשה. בכך, העצות אינן מציעות פתרון ישיר, אלא הכוונה להגיע להבנה מעמיקה יותר על הבעיה עצמה. מהי הדרך בה ניתן להפסיק לפחד? בהמשך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלה איך אנשים יכולים להפסיק לפחד. הוא מציין שברגע שמישהו אומר אני רוצה להפסיק לפחד, על פי רבי ... רק שינוי חיצוני. האם כל עצה היא פתרון אמיתי? אליעד מסביר שלפעמים עצות נראות כפתרונות ישירים, אך למעשה הן לא פותרות את הבעיה בצורה מהותית. הוא מציע שלפני כל פתרון יש להבין את הבעיה לעמקם, וזהו המקום שבו עצה אמיתית יכולה להוביל לפתרון. פעמים רבות, הצעות שנראות כפתרונות לא נוגעות לסיבת ה
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
... לבעיה, פתרון בעיות , שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה האם מודעות לשורש הבעיה באמת פותרת אותה? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בשאלה חשובה: האם מספיק שנדע את שורש הבעיה כדי לפתור אותה? ישנה תפיסה נפוצה שאומרת שכאשר אדם מזהה את שורש הבעיה שלו, הוא כבר נמצא בחצי הדרך לפתרון , או אפילו יותר מזה - שאם אדם יודע בדיוק מהי הבעיה העמוקה שלו, היא תיפתר מאליה. אליעד כהן מתמודד באופן מעמיק עם התפיסה הזו ומפרק אותה לגורמים בעזרת דוגמאות והסברים מפורטים. מה הטעות הנפוצה בזיהוי שורש הבעיה? אליעד מסביר שרבים חושבים בטעות שהם איתרו את שורש הבעיה שלהם, אך למעשה, פעמים רבות מדובר רק בגורם שטחי או חלקי של הבעיה, ולא בשורש האמיתי. הוא מביא כדוגמה אדם שחווה חרדה לאורך זמן רב, ומגיע לנקודה שבה הוא כביכול מגלה מהו המקור לחרדה שלו. ... יש מתחת פחד נוסף, פחד עמוק יותר מכך שיהיה לבד, או פחד מחוסר יכולת להתמודד עם רגשות שליליים. ולכן, הגילוי של השורש הראשון לא תמיד מביא לפתרון מלא, כי לא נחשף עדיין השורש העמוק ביותר. האם זיהוי שורש הבעיה מספיק כדי לפתור אותה בפועל? אליעד משתמש בדוגמה ברורה נוספת שממחישה את הטעות הזאת: אם מישהו מגלה שיש לו פנצר ברכב, האם עצם הגילוי יתקן את הפנצר? כמובן שלא. לדעת מה הבעיה אינו מספיק כדי לפתור אותה באופן מעשי. כלומר, גילוי והבנה הם רק שלבים ראשונים, הכרחיים אמנם, אך הם אינם השלב האחרון או היחיד בתהליך פתרון הבעיה. מהו באמת השורש האמיתי של בעיה כלשהי? אליעד מבהיר שהשורש האמיתי של כל בעיה הוא תמיד הפרשנות האישית של האדם לאירועים מסוימים. השורש אינו האירוע עצמו או התחושה עצמה, אלא האופן שבו האדם מפרש ומעניק ... מאוד לגבי המוות, לגבי החיים, ולגבי מה היא חושבת שיקרה לה או לא יקרה לה אחרי מותה. אם לא משנים את הפרשנות העמוקה הזאת, עצם הזיהוי שהבעיה קיימת לא ישנה דבר. אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות בצורה מלאה ויסודית, צריך להגיע עד לשורש העמוק ביותר של הפרשנות - להבין מדוע אנחנו מפרשים דברים בצורה מסוימת ולא אחרת. רק כשמבינים שהפרשנות שלנו אינה מחויבת, ויכולה להשתנות, אנו באמת יכולים לפתור את הבעיה לחלוטין. מדוע הבעיה לא נפתרת רק מהגילוי של השורש? אליעד מסביר שהבעיה לא נפתרת מעצמה ברגע הגילוי, כי הגילוי עצמו הוא רק מודעות ראשונית. ללא פעולת שינוי בתפיסות ובפרשנויות הפנימיות, המצב הנפשי ... שלו לחרדה אינה מחויבת המציאות, כל עוד הוא לא משנה בפועל את תפיסתו ואת הרגלי המחשבה שלו, החרדה תישאר בעינה. לסיכום, הגילוי של שורש הבעיה הוא שלב קריטי אך לא מספיק כשלעצמו. כדי להגיע לפתרון מלא ומוחלט, האדם צריך להעמיק לשורשים העמוקים ביותר של הפרשנות שלו ולבחון אותן מחדש באופן יסודי. איך
ניתוח נוסחה לאושר, ניתוח נוסחה לשחרור מהסבל, איך לא לסבול? איך לא להיות מוטרד? איך לא להרגיש רע? פתרון בעיות, למצוא פתרון לבעיות, איך להרגיש טוב? בודהיזם, רוחניות, מורים רוחניים, הארה רוחנית
ניתוח נוסחה לאושר, ניתוח נוסחה לשחרור מהסבל, איך לא לסבול? איך לא להיות מוטרד? איך לא להרגיש רע? פתרון בעיות, למצוא פתרון לבעיות, איך להרגיש טוב? בודהיזם, רוחניות, מורים רוחניים, הארה רוחנית
... נוסחה לאושר, ניתוח נוסחה לשחרור מהסבל, איך לא לסבול? איך לא להיות מוטרד? איך לא להרגיש רע? פתרון בעיות, למצוא פתרון לבעיות, איך להרגיש טוב? בודהיזם, רוחניות, מורים רוחניים, הארה רוחנית מהי ... מוטרדים? אליעד כהן עוסק בשאלה המרכזית של איך ניתן להפסיק את הסבל והתחושות המטרידות, ושואל אם יש פתרון אמיתי לדאגות והסבל שלנו. אחד מהמרכיבים העיקריים בהרצאה הוא רעיון ההבנה כי סבל ... האם יש לך חוויה בחיים? השאלה הזאת מעודדת את המאזין לחשוב האם כל תחושת הסבל שאנחנו חווים נובעת מבעיה אמיתית או רק ממחשבות שמחמירות את המצב. רעיון מרכזי הוא שכאשר אין פתרון לבעיה, אין סיבה להרגיש מוטרדים. אם אין מה לעשות בנוגע למצב, מדוע לדאוג? בהמשך, אליעד מדבר על ההבדל בין דאגה לבעיה אמיתית. דאגה נוצרת כשאנחנו משערים שאין פתרון לבעיה, אך כאשר יש פתרון, תחושת הסבל נוטה להיעלם. הוא מציין כי לעיתים קרובות המחשבה על פתרון, גם אם לא תמיד תואמת את המציאות, מייצרת תחושת הקלה. לדוגמה, אדם שסובל מכאב פיזי או ממצב קשה, ויודע שיש פתרון, ירגיש הרבה יותר טוב, גם אם הפתרון לא יקרה מיד. הבעיה, לדבריו, היא לא בהכרח הבעיה עצמה אלא איך אנחנו תופסים אותה. אם אדם יכול לקבל את המציאות כפי שהיא, מבלי ... לנסות לשנות אותה, הוא יוכל להגיע לשלום פנימי. אליעד מסביר ששאלת הקבלה היא קריטית - לא תמיד צריך פתרון, לפעמים צריך פשוט לקבל את המצב. אליעד מציע שנראה את הדאגות שלנו כמציאות שאין לנו שליטה מלאה עליה. הדאגות עתידיות לא תמיד מתממשות, והסבל נובע לא מהבעיה עצמה אלא מהמחשבה שאולי לא יהיה פתרון או אולי המציאות לא תשתנה. הוא מציע שברגע שנקבל את המצב כפי שהוא, נוכל להפסיק לדאוג ולהפחית את הסבל. לסיום, הוא מדבר על האפשרות של קבלה מוחלטת של המציאות, גם כשאין פתרון. ברגע שאנחנו מבינים שאין לנו שליטה מלאה על המציאות, הסבל פוחת. כל מצב, גם כזה ... סבל או כאב, הוא הזדמנות להבין את מהות הקבלה של המציאות כמו שהיא. איך להפסיק להרגיש מוטרדים? מהו פתרון רוחני לבעיות? כיצד להפסיק לסבול? מה המשמעות של קבלה במצבים קשים? האם כל סבל נובע מהמחשבה? מהי הדרך בה אפשר להפסיק לסבול או להרגיש מוטרדים? ההרצאה מתחילה בהבנת מושגי הבסיס של סבל, פתרון בעיות ותחושות מוטרדות. אליעד מציג את רעיון ההבנה שהסבל או הדאגות שלנו ... חוויה בחיים?, שבה אליעד מציע שגישה בה אדם מתחיל לשאול את עצמו אם כל תחושת הסבל שהוא חווה נובעת מבעיה אמיתית או רק ממחשבות עליו. הרעיון המרכזי הוא שאם אין פתרון למצב מסוים, אז אין סיבה לדאגה. השאלה שהוא מציע, האם יש לך פתרון? היא חלק מהניסיון להבין אם הבעיה שמטרידה אותנו אכן ניתנת לפתרון, ואם לא, למה להרגיש מוטרדים? בהמשך, אליעד מדבר על ההבדלים בין דאגה לבעיה אמיתית. אם יש לך פתרון למצב מסוים, אז אין שום סיבה לדאגה. המהות של הדאגה נובעת מהמחשבה שהבעיה לא ניתנת לפתרון, אך כשיש פתרון, תחושת הסבל אמורה להתפוגג. הוא מסביר שבסופו של דבר, הצורך להרגיש מוטרדים קשור ...
איך לפתור בעיות? איך לא לפתור בעיות? טיפול בסימפטום ולא בבעיה, טיפול בשורש הבעיה, טיפול בבעיה ולא בסימפטום, פתרון בעיות, איך לדעת במה להתמקד? איך לטפל בבעיות?
איך לפתור בעיות? איך לא לפתור בעיות? טיפול בסימפטום ולא בבעיה, טיפול בשורש הבעיה, טיפול בבעיה ולא בסימפטום, פתרון בעיות, איך לדעת במה להתמקד? איך לטפל בבעיות?
... לפתור בעיות? איך לא לפתור בעיות? טיפול בסימפטום ולא בבעיה , טיפול בשורש הבעיה, טיפול בבעיה ולא בסימפטום, פתרון בעיות, איך לדעת במה להתמקד? איך לטפל בבעיות? איך לטפל בבעיות - האם להתמקד בסימפטום או בשורש הבעיה? כאשר אדם נתקל בבעיה ומנסה לפתור אותה, ישנה טעות נפוצה של התמקדות בסימפטום במקום בשורש הבעיה. אליעד כהן מסביר לעומק את ההבדל בין התמודדות עם סימפטומים לבין פתרון הבעיה עצמה, ומדגיש את החשיבות של טיפול בשורש הבעיה ולא רק בתוצאותיה החיצוניות. למה אנשים מתמקדים בסימפטומים של הבעיות ולא בשורש? אנשים רבים מתמקדים בסימפטומים כי הם הדבר הגלוי לעין והמטריד ביותר. לדוגמה, אדם שסובל מכאב ראש או חרדה נוטה לחפש דרכים מידיות להקל על התחושות האלה. הוא משקיע מאמצים רבים בפתרונות מהירים כמו תרופות, תרגילים להפחתת חרדה או אפילו הימנעות מסיטואציות מסוימות. הבעיה היא שכאשר האדם מתמקד רק בסימפטומים, הוא מתעלם מהסיבות האמיתיות שגורמות לתחושות הללו להופיע מלכתחילה. התוצאה היא פתרון זמני בלבד, ועם הזמן, התופעות חוזרות שוב ושוב בדרכים שונות או בעוצמה אחרת. מה יקרה אם לא נטפל בשורש הבעיה? אליעד נותן דוגמה ממחישה: אם ישנה בעיית דליפה בברז ונתמקד רק בעצירת המים שיוצאים החוצה במקום לבדוק מדוע הברז פתוח או מה גורם לכך שהוא לא נסגר, הדליפה ... כיצד לדעת מתי אנחנו נלחמים בסימפטום ולא בבעיה עצמה? אליעד ממליץ לבדוק היטב: האם כשאדם מתמודד עם בעיה, הוא מתעסק בעיקר בשאלה איך אני מעלים את התחושה השלילית או הכאב שאני מרגיש כרגע?, או שהוא שואל את עצמו מדוע התחושה הזו קיימת מלכתחילה?. אם אדם מוצא את ... בלבד, הוא כנראה נלחם בסימפטומים. לכן, הפתרון האמיתי דורש לעבור לשאלה השנייה: להבין ולזהות את המחשבה, האמונה או המצב שיצר את הבעיה. דוגמה נוספת - התמודדות עם בעיות כלכליות אליעד מתאר מצב של אדם שמנסה לפתור בעיות כלכליות על ידי כך שהוא נלחם מול אנשים שבאים לגבות ממנו חובות בבית. במקום להקדיש את האנרגיה והמשאבים להילחם מול הגובים, האדם צריך לשאול את עצמו למה בכלל הוא נכנס למינוס. התמקדות בשורש הבעיה במקרה זה תהיה להבין ולפתור את המצב הכלכלי שהביא מלכתחילה למינוס ולא רק להיאבק בתוצאות החיצוניות של המצב הכלכלי הבעייתי. מה הסיכון בהתמקדות בשורש הבעיה? אליעד מסביר שהקושי הגדול הוא שאנשים לא תמיד יודעים בוודאות מהו השורש האמיתי של הבעיה. לעיתים הם בטוחים שהם זיהו את הגורם לבעיה, אבל אם אחרי זמן רב של מאבק ה
פתרון בעיות, הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון, איך לפתור בעיות? ליישם את הפתרון, למה זה לא עובד לי? למה אני לא מצליח? הטיפול לא עובד, העצה לא עוזרת, איך לצאת מבעיות?
פתרון בעיות, הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון, איך לפתור בעיות? ליישם את הפתרון, למה זה לא עובד לי? למה אני לא מצליח? הטיפול לא עובד, העצה לא עוזרת, איך לצאת מבעיות?
פתרון בעיות, הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון, איך לפתור בעיות? ליישם את הפתרון, למה זה לא עובד לי? למה אני לא מצליח? הטיפול לא עובד, העצה לא עוזרת, איך לצאת מבעיות? מדוע הבנת הבעיה היא רק חצי מהפתרון? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע רבים טועים וחושבים שהבנת הבעיה היא למעשה הפתרון המלא, אך במציאות מדובר רק בחצי הדרך לפתרון אמיתי. הוא מדגים את הרעיון באמצעות מצבים שבהם אנשים מבינים היטב את הבעיה אך אינם מצליחים לפתור אותה בפועל. לדוגמה, יש אנשים שמגיעים לטיפול עם אובססיה, חרדה או בעיות התנהגות אחרות. בטיפול, המטפל מציע להם קודם כל להבין מדוע ההתנהגות או הרגש ... לדמות כמו אמו או אביו, והוא אכן מבין את הסיבות בצורה טובה. אך למרות ההבנה הזאת, הוא ממשיך להתמודד עם אותן בעיות ולא מצליח לפתור אותן. כלומר, עצם ההבנה עצמה לא פתרה את הבעיה. האם אפשר לפתור בעיה רק באמצעות הבנתה? אליעד מסביר כי ישנה טענה פופולרית שהבנת הבעיה היא פתרון הבעיה, אך הוא מבהיר שזה אינו נכון לחלוטין. אם אדם מבין בעיה במאה אחוז, כלומר, ממש לעומק ובאופן מוחלט, אז באמת הבעיה תיפתר מאליה. אולם במציאות, רוב האנשים לא מגיעים להבנה כזו מלאה ואמיתית של הבעיה, ולכן הם רק חושבים שהם הבינו, אבל בפועל לא התרחשה ההבנה השלמה שתוביל לפתרון מעשי. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה של חדר חשוך: אם אדם הבין איפה נמצא המתג של ... לא אומר שהחדר מואר. האדם צריך גם לקום וללחוץ על המתג כדי להדליק את האור. במילים אחרות, עצם ההבנה של איפה הבעיה אינה מספיקה, יש צורך ביישום ממשי של הפתרון. מהם שלבי הפתרון האמיתיים של הבעיה? אליעד מבהיר כי לפתרון של בעיה יש שני שלבים עיקריים: הבנת הבעיה - לדעת את הסיבה והמקור של ה
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
... זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות מה זה אינטלקטואל? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג שאלה שנשאלת על ידי אדם שאינו מבין מהו אינטלקטואל ומסביר כיצד להתמודד עם שאלות מסוג זה. ... להבין את המילים שבשאלה. אינטלקט הוא לא רק המובן הרגיל של שכל, אלא מושג שדורש הבנה עמוקה יותר, וצריך לפרק את השאלה כך שנוכל לנתח את כל הרכיבים שלה. איך לפרק בעיה לגורמים? אליעד מציין שלפני שניתן תשובה לשאלה מהו אינטלקטואל, חשוב לפתח את היכולת לפרק את הבעיה לגורמים. אם לא מבינים את המונח או את השאלה, השלב הראשון הוא לבדוק אם אפשר לפרק את המילה או את המושג לגורמים. לדוגמה, אם נשאלת השאלה מה זה אינטלקטואל?, לפני ... להתפצל לשאלות פשוטות יותר שמאפשרות הבנה טובה יותר. השלב המתקדם: פריצת דרך בעזרת הפירוק כחלק מההסבר, אליעד מציין את החשיבות של גישה מסודרת וברורה בשאלות ובבעיות מסובכות. אם לא נפרק את השאלה או הבעיה לגורמים, לא נוכל להגיע לפתרון אמיתי ומעמיק. הוא מבצע חזרה על עקרון הפירוק, ומדגיש שזהו כלי קריטי בהבנת מושגים והגדרת מושגים בצורה נכונה. במילים אחרות, אליעד מסביר שלפני שאנחנו מספקים ... חוסר בהבנה או בהפעלה של השיטה הזו יביאו לתשובות שטחיות ומוטעות. סיכום חשוב מההרצאה בסיום, אליעד מבקש מהקהל להבין שאין דרך אחרת מלבד חקירה מעמיקה של השאלה או הבעיה. כל שאלה או בעיה שמופיעה דורשת פירוק, בירור ובדיקה של הנחות יסוד לפני שניתן מענה מדויק. המטרה היא לא רק לקבל תשובה שטחית, אלא להבין את התהליכים שמובילים לפתרון בצורה מעמיקה ומסודרת. מהו אינטלקט? איך לפרק שאלה לגורמים? מהו אינטלקטואל? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות שיטות לפירוק בעיה לגורמים ...
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? כאשר אדם נתקל בבעיה שהוא לא מצליח למצוא לה פתרון, הצעד הראשון שעליו לבצע הוא לשאול את עצמו אם באמת יש פתרון לבעיה. אליעד מציין כי לעיתים אנשים מחפשים פתרון, אך יתכן שאין פתרון אמיתי לבעיה מסוימת. כלומר, לפעמים הבעיה פשוט לא ניתנת לפתרון בצורה מוחלטת. האם כל בעיה יש לה פתרון? לדוגמה, אליעד מציין את הרצון האנושי להיות בטוח ב - 100% במשהו, כמו להיות שלם לחלוטין או להרגיש רק ... להגיע להרגשה של שלמות מוחלטת או ודאות ב - 100% הוא משהו שאין לו פתרון מוחלט, כי כל דבר כזה טמון במגבלות טבעיות של המציאות והמצב האנושי. איך לזהות אם יש פתרון לבעיה? כדי לדעת אם יש פתרון לבעיה, על האדם להבין את מהות הבעיה. לא תמיד זה קל, אך השלב הראשון הוא להבין מה מפריע לו - האם הבעיה נובעת ממחסור בידע? האם היא נובעת ממחסור בניסיון או מזמן שלא הוקדש מספיק לפתרון הבעיה? או אולי מדובר ב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להתמודד ולהצליח בחיים הטובים - הספר על: פתרון בעיות, איך להתמודד עם בעיות, איך לפתור בעיות ולהתמודד בהצלחה, פתרון בעיות, התמודדות עם כל בעיה בחיים, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

רוגע ושקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות, פתרון בעיות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לפתור בעיות ולהתמודד בהצלחה, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Coping.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, קואצינג, איך להתמודד בנושא פתרון בעיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Coping.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7656 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 16:59:23 - wesi16